عنوان فارسی مقاله:ارتباط خدمات مشاوره ای کارمندان و عملکرد سازمان های غیردولتی در کنیا
چکیده
عملکرد کارمندان رمز موفقیت بسیاری از سازمانها است. این خدمات به طور معمول توسط منابع انسانی موجود در آن سازمان ارائه می شود. رهبران شرکتهای سازمانهای تجاری خدمات رفاهی کارمندان را در میان آنها خدمات مشاوره ای کارمندان به عنوان راهی برای ایجاد انگیزه در کارکنان خود برای بهبود بهره وری ارائه می دهند. با این حال ، اطلاعات کمی در مورد خدمات مشاوره کارمندان توسط همه ذینفعان در NGO ها شناخته شده است. هدف اصلی این مطالعه تمرکز بر رابطه بین خدمات رفاهی کارکنان و عملکرد در سازمان های غیر دولتی در کنیا بود. اهداف خاص این مطالعه عبارتند از: ارزیابی تأثیر خدمات مشاوره ای کارکنان بر عملکرد در سازمان های غیردولتی در کنیا. این مطالعه به منظور بهبود عملکرد در سازمانهای غیردولتی در کنیا ، به هیئت مدیره سازمانهای غیردولتی ، سیاستگذاران دولت ، متخصصین منابع انسانی و محققان و محققان در تدوین سیاست های خدمات مشاوره ای کارمندان کمک می کند. این مطالعه از طرح های آماری همبستگی و توصیفی استفاده شده است. مدل اساسی شکل دهنده این مطالعه ، مدل رگرسیون خطی بود. جامعه مورد مطالعه ۱۴،۲۸۳ کارمند در سازمان های غیردولتی در کنیا بودند. حجم نمونه تحقیق ۳۷۲ پاسخ دهنده شامل مدیریت ارشد در ۲۴۲ ، مدیریت میانی در ۹۷ و کارمندان مدیریت عالی در ۳۳ نفر بود که با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی ساده انتخاب شده اند. اطلاعات اولیه با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه جمع آوری شد. داده ها با استفاده از بسته های آماری برای علوم اجتماعی (نسخه ۲۳) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های اصلی این مطالعه نشان داد که اقدامات رفاهی کارکنان مانند خدمات مشاوره ای کارکنان بر عملکرد سازمان های غیردولتی در کنیا تأثیر می گذارد. این مطالعه همچنین نشان داد که ۸۱٪ عملکرد سازمانهای غیردولتی در کنیا با متغیرهای مستقل این مطالعه مانند حمایت اقتصادی کارمندان ، امکانات تفریحی در محل کار ، خدمات مشاوره ای کارمندان و پشتیبانی اجتماعی توضیح داده شده است. سرانجام ، این مطالعه همچنین به نظریه و دانش بشریت کمک کرد. با این حال ، این مطالعه نشان داد که مهمترین عامل تأثیرگذار بر عملکرد سازمانهای غیردولتی در کنیا حمایت اجتماعی کارکنان با مقدار P- ارزش ۰٫۴۳۹ ، به دنبال آن حمایت اقتصادی کارمندان با P-Value 0.372 ، امکانات تفریحی با P-Value ۳۵۸و در آخر است. مشاوره کارکنان با P-Value در ۰٫۲۰۸٫ این مطالعه محدودیت هایی داشت ، یعنی پاسخ دهندگان سازگار نبودند و اندازه نمونه مطالعه محدود بود. این مطالعه به این نتیجه رسید که عملکردهای رفاهی کارمندان مانند خدمات مشاوره ای کارکنان با عملکرد در سازمان های غیردولتی در کنیا رابطه مثبت و معناداری دارد و توصیه می کند که سیاستی در مورد سایر اقدامات رفاهی کارمندان مانند سلول های شکایت و طرح های پیشنهادی توسط هیئت های مدیره سازمان های غیردولتی در نظر گرفته و تصویب شود. این احتمالاً انگیزه کارمندان را برای کار بهتر و با عزم راسخ برای افزایش عملکرد در سازمان های غیردولتی در کنیا فراهم می کند(ارتباط خدمات مشاوره ای کارمندان).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.