ارزیابی نگارش روایت شخصی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم و سالم

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 22

تعداد کلمات : 9600

مجله : Research in Autism Spectrum Disorders

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
21 فوریه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1104 بازدید
31,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی نگارش روایت شخصی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم و سالم

 چکیده

سابقه و هدف: تحقیقات نشان داده است که نوشتن ممکن است برای بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم چالش برانگیز باشد (ASD: مایز و کالهون ۲۰۰۶). در این مطالعه، از تجزیه و تحلیل زبانی برای شناسایی و بررسی مهارت نوشتن روایت شخصی کودکان مبتلا به ASD در مقایسه با کودکان نوروتیپیک (NT) استفاده کردیم.

روش: این مطالعه شامل ۲۲ کودک مبتلا به ASD و ۲۲ کودک NT بود. گروه‌ها از نظر سن، ضریب هوشی و زبان تفاوتی نداشتند. نمونه‌های نوشتاری برای جنبه‌های ساختار خرد (به عنوان مثال، پیچیدگی واژگانی و نحوی، اشتباهات) و ساختار کلان (به عنوان مثال، کیفیت یا رتبه بندی انسجام، ساختار و محتوا) کدگذاری و مقایسه شدند. ما همچنین رابطه بین نظریه ذهن (ToM) و نوشتن روایت شخصی را بررسی کردیم. نکته جالب توجه این بود که آیا ToM پس از کنترل برای گروه تشخیصی، سن تقویمی و توانایی زبان، منحصر به فرد عملکرد نوشتن را پیش بینی کرده است(ارزیابی نگارش روایت شخصی در کودکان).

یافته‌ها: متن کودکان مبتلا به ASD از لحاظ نحوی تنوع کمتری داشت، حاوی اشتباهات گرامری بیشتری بود و از کیفیت کلی در مقایسه با کودکان NT کاسته می‌شد. با این حال، کودکان مبتلا به ASD از نظر پیچیدگی واژگانی، تکرار خطاهای قرارداد نوشتن و استفاده از دستگاه‌های ارزیابی با کودکان NT تفاوتی ندارند. به طور کلی، ToM منحصر به فرد پیچیدگی نحوی و کیفیت متن را در کودکان پیش بینی کرده است.

نتیجه گیری: یافته‌های مطالعه نشان داد که کودکان مبتلا به ASD در مقایسه با کودکان NT برخی چالش‌ها را با نوشتن روایت شخصی نشان می‌دهند. علاوه بر این، مشکل در نوشتن روایت با عملکرد ضعیف ToM، به ویژه در کودکان مبتلا به ASD مرتبط بود. یافته‌ها، سودمندی به دست آوردن نتایج متنوع نوشتاری و همچنین سازوکارهای مربوط به نوشتن را هنگام ارزیابی نوشتن برای تصمیمات آموزشی برجسته می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Assessment of personal narrative writing in children with and without Autism Spectrum Disorder

Abstract

 Background: Research has demonstrated that writing may be challenging for many children with Autism Spectrum Disorder (ASD; Mayes & Calhoun, 2006). In our study, we used linguistic analysis to identify and examine the personal narrative writing skills of children with ASD in comparison to neurotypical (NT) children. Method: This study included 22 children with ASD and 22 NT children. Groups did not differ in terms of age, IQ, and language. Writing samples were coded and compared for aspects of microstructure (e.g., lexical and syntactic complexity, errors) and macrostructure (e.g., quality, or ratings of coherence, structure, and content). We also examined the link between theory of mind (ToM) and personal narrative writing. Of interest was whether ToM uniquely predicted writing performance after controlling for diagnostic group, chronological age, and language ability. Results: The texts of children with ASD were less syntactically diverse, contained more grammatical errors, and were reduced in overall quality compared to NT children. However, children with ASD did not differ from NT children in terms of lexical complexity, frequency of writing conventions errors, and use of evaluative devices. Overall, ToM uniquely predicted syntactic complexity and text quality in children. Conclusions: Study findings showed that children with ASD demonstrate some challenges with personal narrative writing compared to NT children. Additionally, difficulty with narrative writing was linked to poorer ToM performance, particularly in children with ASD. Findings highlight the utility of obtaining a variety of writing outcomes, as well as mechanisms related to writing, when evaluating writing for educational decisions.