بررسی اثرات مداخله پزشکی بر روی اطفال مبتلا به ناتوانی و معلولیت یادگیری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 17

تعداد کلمات : 3600

مجله : IOSR Journal Of Humanities And Social Science

انتشار : 2013

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
14 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1113 بازدید
31,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی اثرات مداخله پزشکی  بر روی اطفال مبتلا به ناتوانی و معلولیت یادگیری

 چکیده

 دراین مقاله، یک ارزیابی مداخله ای(۱) بر روی اطفال مبتلا به ناتوانی یادگیری با کودکان   (۲) برای اجرای یک ماژول مداخله بر روی نمونه (۳) ارزیابی تأثیر مداخله انجام  شد. در مجموع سی و هفت کودک که قبلاً با ناتوانی های یادگیری از مدارس پیش دبستانی رودراپور شناسایی شده بودند مورد مطالعه قرار گرفتند. راهبردهای مداخله برنامه ریزی شده به صورت هفتگی بر روی هر آزمودنی به مدت سه ماه به طور منظم اجرا شد و پس از آن پس آزمون با کمک چک لیست رفتاری برای ارزیابی تأثیر مداخله انجام شد. معلمان و والدین این کودکان نیز به صورت دوره ای برای ارزیابی تغییرات پس از مداخله در کودکان مصاحبه شدند. نتایج نشان داد که نارساخوانی و نارساخوانی پس از مداخله به طور معنی‌داری (۰۵/۰P<) بهبود یافتند. همچنین مشاهده شد که پسران پس از مداخله بهبود معنی داری (۰۵/۰>P) در ناتوانی های یادگیری داشتند. همچنین نتایج نشان داد که کودکان خانواده های هسته ای پس از مداخله به طور معنی داری بهبود یافته اند (۰۵/۰P<). اقدامات مورد استفاده توسط والدین و معلمان برای کمک به کودکان عمدتا متقاعد کننده، سرزنش، دلجویی و ارجاع متخصصان پس از مداخله مشاهده شد. بنابراین از نتایج مطالعه می توان نتیجه گرفت که ناتوانی های یادگیری را می توان با مداخله زودهنگام فشرده به طور قابل توجهی بهبود بخشید(اطفال مبتلا به ناتوانی و معلولیت).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Impact of intervention on children with learning disabilities

Abstract

 An interventional study was carried out on children with learning disabilities with children (ii) To administer an intervention module on identified sample. (iii) To assess the impact of intervention. A total of thirty seven children already identified with learning disabilities from the pre-primary schools of Rudrapur were studied. Planned intervention strategies were implemented on the weekly basis on each subject for three months regularly, after that post testing was conducted with the help of Behavioral checklist to evaluate the impact of intervention. Teachers and parents of these children were also interviewed periodically to assess the changes after intervention in children. Results revealed that dyslexia and dyscalculia were improved significantly (P<0.05) after intervention. It was also observed that boys reflected significant (P<0.05) improvement in learning disabilities after intervention. Results also revealed that children from nuclear families were improved significantly (P<0.05) after intervention. Measures used by parents and teachers to help children were mainly convincing, scolding, consoling and referring specialists observed after intervention. Therefore from the results of the study it can be concluded that learning disabilities can be improved significantly with intensive early intervention.