ارزیابی و اعتبار آماری روشهای شناسایی نقاط سیاه

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 20

تعداد کلمات : 6400

مجله : International Journal of Transportation Engineering

انتشار : 2018

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
8 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1557 بازدید
28,500 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی و اعتبار آماری روشهای شناسایی نقاط سیاه

  چکیده

با وجود شناسایی نقاط مهم تصادف به عنوان اولین گام در فرآیند مدیریت ایمنی جاده‌ها، با انواع مختلف شناسایی لکه‌های سیاه موثرمواد و روش‌ها، فقط تعداد کمی از محققان عملکرد این روشها را مقایسه کرده‌اند. همچنین مشخص نیست که کدام یک از آزمایشات در شناسایی نقاط سیاه بیشترین است. در این تحقیق، هفت روش (فراوانی تصادف) ضریب PIARC فقط بر مبنای خسارت معادل دارایی مقدار پی (وزارت راه و شهرسازی وزارت جمهوری اسلامی ایران)، نرخ تصادف، معیارهای ترکیبی، بیز تجربی، مبتنی بر ریسک اجتماعی در برابر شش معیار ارزیابی کمی قوی و آموزنده مقایسه شد (آزمون پیوستگی سایت، آزمون پیوستگی روش، آزمون اختلاف اختلاف کل، آزمون نمره کل، تست حساسیت و تست ویژگی) سه سال از داده‌های تصادفات از استان کرمان استفاده شد. از روش تحليل سلسله مراتبي (AHP) براي تعيين ضرايب اهميت آزمون‌های ارزيابي استفاده شده است و در نتيجه، نشان داد كه آزمون اختلاف كل مناسب‌ترین آزمون است. آزمون ارزیابی کمی نشان داد که روش EB عملکرد بهتری نسبت به روش دیگر HSID دارد. نتایج آزمون تأکید می‌کند که روش EB سازگارترین و مطمئن‌ترین روش برای شناسایی مکان‌های تحقیق اولویت است. به طور کلی، این نتیجه با نتایج مطالعات قبلی سازگار است. روش مبتنی بر ریسک اجتماعی در همه آزمایشات بدترین حالت را داشت. لازم به ذکر است که مزایای مرتبط با روش EB مبتنی بر داده‌های تصادف یکی از جاده‌های کشور ایران بود، بنابراین عملکرد نسبی روش‌های HSID هنگام استفاده از داده‌های خرابی دیگر ممکن است تغییر کند. با این حال، نتایج مطالعه مطابق با یافته‌های قبلی است(اعتبار آماری روشهای شناسایی نقاط سیاه).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Evaluation and Statistical Validation of Black-Spots Identification Methods

Abstract

Despite the identification of crash hotspots as a first step of the roads safety management process, with various effective black spots identification (HSID) methods, only a few researchers have compared the performance of these methods; also it is not clear which test is the most consistent in the black-spots identification. In this research, seven commonly applied HSID methods (accident frequency (AF), PIARC coefficient based equivalent property damage only (EPDO), P-value (Islamic Republic of Iran Ministry Roads and Urban development), accident rate (AR), combined criteria, empirical Bayes (EB), societal risk-based) were compared against six robust and informative quantitative evaluation criteria (site consistency test, method consistency test, total rank differences test, total score test, sensitivity test and specificity test). These tests evaluate each method performance in a variety of areas, such as efficiency in identifying sites that show consistently poor safety performance, reliability in identifying the same black spots in subsequent time periods .To evaluate the HSID methods, three years of crash data from the Kerman state were used. Analytical Hierarchy Process (AHP) method has been used for determination the importance coefficients of evaluation tests and as a result, showed that the total rank differences test is the most appropriate test. The quantitative evaluation tests showed that the EB method performs better than the other HSID method. Test results highlight that the EB method is the most consistent and reliable method for identifying priority investigation locations. Overall, this result is consistent with the results of previous studies. The societal risk-based method performed worst in the all of the tests. It should be noted that advantages associated with the EB method were based on crash data from one of the road in Iran country, so the relative performances of HSID methods may change when using other crash data. However, the study results are consistent with earlier findings.

دیدگاهتان را بنویسید