عنوان فارسی مقاله:ایجاد اعتماد مشتری از طریق مسئولیت اجتماعی شرکت: اثرات اعتبار شرکت و تبلیغات دهان به دهان(شفاهی)
چکیده
برنامه مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) به یکی از دغدغه های اصلی شرکت ها در سراسر جهان تبدیل شده است. برای بسیاری از شرکت ها، رفتار خوب با محیط زیست و جامعه برای عملکرد و اعتبار تجاری مهم است و این در برنامه های CSR آنها منعکس می شود. CSR تعهد یک شرکت برای در نظر گرفتن منافع کارکنان، مشتریان، سهامداران، جوامع و محیط زیست و در نظر گرفتن پیامدهای اجتماعی و زیست محیطی فعالیت های تجاری خود است. CSR نقش مهمی در ایجاد ارتباط با مشتریان دارد. بنابراین، هدف اصلی این مطالعه تحلیل رابطه بین درک مشتری از CSR و اعتماد مشتری است. مدل این مطالعه دو متغیر میانجی، یعنی اعتبار شرکت و تبلیغات شفاهی را برای پیوند CSR به اعتماد مشتری در نظر میگیرد. این مطالعه از طرح پیمایش علی استفاده می کند. پاسخ دهندگان ۱۶۰ مصرف کننده بودند که محصولاتی را خریداری کرده و از برنامه های CSR یک شرکت جهانی غذا اطلاع داشتند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) برای آزمون فرضیه ها انجام شد. نتایج این مطالعه نشان داد که CSR بر اعتماد مشتری تأثیر منفی میگذارد. علاوه بر این، CSR به طور مثبت بر اعتبار شرکت و تبلیغات شفاهی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که اعتبار شرکت تأثیر مثبتی بر تبلیغات شفاهی و اعتماد مشتری دارد. در حالی که اثر میانجی اعتبار و تبلیغات دهان به دهان نیز بر رابطه بین CSR و اعتماد مصرف کننده تأثیر مثبت می گذارد. اعتبار خوب و تبلیغات شفاهی می تواند خریداران را به هم متصل کند و قدرت تامین کنندگان را افزایش دهد(اعتماد مشتری از طریق مسئولیت اجتماعی).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.