ایجاد اعتماد مشتری از طریق مسئولیت اجتماعی شرکت

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 8800

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 می 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1239 بازدید
34,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ایجاد اعتماد مشتری از طریق مسئولیت اجتماعی شرکت: اثرات اعتبار شرکت و تبلیغات دهان به دهان(شفاهی)

 چکیده

  برنامه مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) به یکی از دغدغه های اصلی شرکت ها در سراسر جهان تبدیل شده است. برای بسیاری از شرکت ها، رفتار خوب با محیط زیست و جامعه برای عملکرد و اعتبار تجاری مهم است و این در برنامه های CSR آنها منعکس می شود. CSR تعهد یک شرکت برای در نظر گرفتن منافع کارکنان، مشتریان، سهامداران، جوامع و محیط زیست و در نظر گرفتن پیامدهای اجتماعی و زیست محیطی فعالیت های تجاری خود است. CSR نقش مهمی در ایجاد ارتباط با مشتریان دارد. بنابراین، هدف اصلی این مطالعه تحلیل رابطه بین درک مشتری از CSR و اعتماد مشتری است. مدل این مطالعه دو متغیر میانجی، یعنی اعتبار شرکت و تبلیغات شفاهی را برای پیوند CSR به اعتماد مشتری در نظر می‌گیرد. این مطالعه از طرح پیمایش علی استفاده می کند. پاسخ دهندگان ۱۶۰ مصرف کننده بودند که محصولاتی را خریداری کرده و از برنامه های CSR یک شرکت جهانی غذا اطلاع داشتند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) برای آزمون فرضیه ها انجام شد. نتایج این مطالعه نشان داد که CSR بر اعتماد مشتری تأثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر این، CSR به طور مثبت بر اعتبار شرکت و تبلیغات شفاهی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که اعتبار شرکت تأثیر مثبتی بر تبلیغات شفاهی و اعتماد مشتری دارد. در حالی که اثر میانجی اعتبار و  تبلیغات دهان به دهان نیز بر رابطه بین CSR و اعتماد مصرف کننده تأثیر مثبت می گذارد. اعتبار خوب و تبلیغات شفاهی می تواند خریداران را به هم متصل کند و قدرت تامین کنندگان را افزایش دهد(اعتماد مشتری از طریق مسئولیت اجتماعی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Building Customer Trust through Corporate Social Responsibility: The Effects of Corporate Reputation and Word of Mouth

Abstract

 The corporate Social Responsibility (CSR) program has become one of the primary concerns of companies worldwide. For many companies, treating the environment and the community well is important to business practice and reputation, and this is reflected in their CSR programs. CSR is a company’s obligation to consider the interests of its employees, customers, shareholders, communities, and the environment and to consider the social and environmental consequences of their business activities. CSR plays an important role in relationship building with customers. Thus, the main purpose of this study is to analyze the relationship between customer perception of CSR and customer trust. The model of this study considers two mediating variables, i.e., company reputation and word of mouth to link CSR to customer trust. This study employs a causal survey design. The respondents were 160 consumers who have purchased products and knew about CSR programs of a global food company. Data analysis was using structural equation modeling (SEM) to test the hypotheses. The results of this study revealed that CSR negatively impacts customer trust. Furthermore, CSR positively impacts corporate reputation and word of mouth. Besides, this study found corporate reputation positively impacts word of mouth and customer trust. While the mediating effect of reputation and word of mouth also positively impacts the relationship between CSR and consumer trust. A good reputation and word of mouth could be connecting buyers and enhances the power of suppliers.