تأثیر نگرش کارآفرینانه بر ایجاد ایده های کسب وکار دانشجویان مدیریت بازرگانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19

تعداد کلمات : 7600

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
7 نوامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1141 بازدید
26,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر نگرش کارآفرینانه بر ایجاد ایده های کسب وکار   دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه های دولتی جنوب شرقی نیجریه

 چکیده

  نگرش کارآفرینانه نقش مهمی در تضمین این دارد که جوانان قادر به توسعه ایده های تجاری باشند و بنابراین حتی در شرایط بیکاری حاد خود اشتغالی داشته باشند. با این حال ، مطالعات نشان داده اند که آموزش و آمادگی کافی در سیستم آموزشی نیجریه برای ایجاد نوع نگرش مناسب در دانشجویان وجود ندارد. این شکل گیری نگرش به دلیل عدم تمایل دانشجویان ، برنامه درسی ضعیف و رویکرد آموزشی از طرف معلمان و برنامه های کارآموزی ضعیف در صنعت ، مشکل ساز می شود. این اغلب منجر به تولید ایده های تجاری ضعیف شده است. بنابراین این مطالعه تأثیر نگرش کارآفرینانه را بر ایجاد ایده های تجاری دانشجویان سال آخر مدیریت بازرگانی دانشگاه های دولتی جنوب شرقی نیجریه ارزیابی کرد. این مطالعه از طرح تحقیق توصیفی مقطعی استفاده کرد. جامعه آماری شامل ۹۳۶ دانشجوی سال آخر مدیریت بازرگانی از دانشگاه های دولتی جنوب شرقی نیجریه بود. برای تعیین حجم نمونه ۳۶۴ از فرمول تارویمانی استفاده شد. یک پرسشنامه معتبر اجرا شد. ضرایب پایایی آلفای کرونباخ سازه ها بین ۰٫۷۲ تا ۰٫۸۶ متغیر است. میزان پاسخ ۹۴٫۷ درصد بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که نگرش تأثیر بسزایی بر ایجاد ایده کسب و کار دانشجویان سال آخر مدیریت بازرگانی دانشگاه های دولتی جنوب شرقی نیجریه دارد (β = ۰٫۵۴۶ ، t = 11.385 ، R = 0.515 ، R2 = 0.265 ، F (1 ، ۳۵۹) ۱۲۹٫۶۰۹ ، p <0.05). این مطالعه نشان داد که نگرش کارآفرینانه تأثیر بسزایی در ایجاد ایده کسب و کار دانشجویان سال آخر مدیریت بازرگانی دانشگاه های دولتی جنوب شرقی نیجریه دارد. بنابراین ، دانشجویان تشویق می شوند تا با تقلید از افرادی که در کارآفرینی موفق شده اند ، نگرش کارآفرینی مثبتی را ایجاد کنند. همچنین مدارس تشویق می شوند تا برنامه های شغلی داشته باشند که در آن از کارآفرینان و صنعتگران موفق دعوت می شود تا با دانشجویان صحبت کنند(ایده های کسب وکار دانشجویان مدیریت).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Employee Promotion and Employee Satisfaction in Kenya Commercial Banks

  Abstract

 Entrepreneurial attitude plays a key role in ensuring that young people are able to develop business ideas and therefore become self-employed even in the face of acute unemployment. However, studies have shown that adequate education and preparation is lacking in Nigeria educational system to create the right kind of attitude in students. This attitude formation becomes a problem due to unwillingness on the part of the students, weak curriculum and pedagogical approach on the part of the teachers and poor internship programs in the industry. This often has led to poor business idea generation. The study therefore evaluated the effect of entrepreneurial attitude on business idea generation of final year Business Administration students of State Universities in South Eastern Nigeria. The study adopted cross-sectional survey research design. The population comprised 936 final year Business Administration students from the state universities in South East Nigeria. Taro Yamani formula was used to determine the sample size of 364. A validated questionnaire was administered. The Cronbach’s alpha reliability coefficients of the constructs ranged from 0.72 to 0.86. The response rate was 94.7%. Data were analyzed using descriptive and inferential statistics. Findings revealed that attitude has a significant effect on business idea generation of final year Business Administration students of state universities in south Eastern Nigeria (β = 0.546, t = 11.385, R = 0.515, R2 = 0.265, F (1, 359) 129.609, p< 0.05). the study concludes that entrepreneurial attitude has a significant effect on business idea generation of final year Business Administration students of State universities in south Eastern Nigeria. Therefore, students are encouraged to develop a positive entrepreneurial attitude by emulating people who have succeeded in entrepreneurship. The schools also are encouraged to have career programs where successful entrepreneurs and industrialists will be invited to speak to students.