بسته‌های پاداش مدیران اجرایی و بازده سهام داران در بانک‌های سپرده گذاری

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 13

تعداد کلمات : 2500

مجله : IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM)

انتشار : 2020

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
29 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1359 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بسته‌های پاداش مدیران اجرایی و بازده سهام داران در بانک‌های سپرده گذاری در ایالت لاگوس نیجریه

 چکیده

زمینه و هدف: محیط عملیاتی رقابتی و پویا در بانک‌های پول سپرده گذاری در ایالت لاگوس نیاز به مدیریت متمرکز پاداش منابع دارد که مدیریت غرامت جذاب مدیران اجرایی سازمان می‌تواند آنها را تضمین کند. محیط عملیاتی مجموعه‌ای از چالش‌ها از جمله ارائه خدمات ضعیف را به همراه داشته است، که منجر به کاهش مداوم سودآوری می‌شود و بر بازده قابل تعلق به سهامداران تأثیر منفی گذاشته است.
روش کار: در این پژوهش از طرح تحلیلی پیمایشی و مقطعی استفاده شده است که در آن چهارصد و بیست و نه نسخه از ابزارهای تحقیق برای پاسخ دهندگان منتخب انتخاب شده که کارمندان ارشد و اجرایی بانکهای منتخب در ایالت لاگوس بودند، اجرا شد. ميزان پاسخ به پرسشنامه‌های توزيع شده ۳۹۸ بود كه اين ميزان ۸/۹۲ درصد از جامعه مورد مطالعه را تشكيل می‌دهد. داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۲۶ پردازش شدند.
یافته‌ها: نتايج تحليل رگرسيون چندگانه نشان داد كه پاداش اجرايي (۰/۸۶ = β، ۰۰۹/۰ = p) و تشخيص (۱/۰ = ۰، ۳/۰ = β) بر بازده سهامداران و حقوق پايه تأثیر مثبت و معناداري دارد (۰۵/۰ = α، ۰۵/۰ = p). = 0.293) و مزایای اضافی (B = 0.040، P = 0.179) نیز در بازگشت به سهامداران تأثیر مثبت، اما ناچیز دارند. تجزیه و تحلیل بیشتر، تأثیر معنی داری جمعی زیر متغیرهای جبران خسارت اجرایی را در دستیابی به مشتری نشان داد (F (4،۳۹۲)) = ۹٫۲۴۸، p <0.000، R2 = 0.078) که نشان می‌دهد ترکیب متغیرهای فرعی جبران خسارت اجرائی از نظر آماری در توضیح تغییرات در بازگشت به سهامداران معنی دار است.
نتيجه گيري: اين مطالعه نتيجه گيري كرد كه بسته‌های جبران خسارت اجرائي براي ايجاد ارزش سهامداران و مديريت بانک‌های پول سپرده از اهميت آن برخوردار است كه مديريت جبران خسارت كارمندان ارشد و اجرائي آنها براي تحريك بهره‌وري بالاتر جذاب است. توصیه می‌شود برای جبران روحیه رقابتی و اطمینان از ارزیابی‌های عینی برای کاهش تعارضات ناشی از درمان استاندارد دوگانه، مدیریت جبران خسارت محور فرآیند ایجاد شود(بازده سهام داران در بانک‌های سپرده).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Executive Compensation Packages and Return to Shareholders at Selected Deposit Money Banks in Lagos State, Nigeria

Abstract

Background: The competitive and dynamic operating environment at deposit money banks in Lagos State requires focussed management of resources which attractive compensation management of the organisation executive directors could guarantee. The operating environment has brought about series of challenges including rendering poor services, culminating in steady decline of profitability which had impacted negatively on returns accruable to shareholders. Methods: The study employed cross sectional survey research design where four hundred and twenty-nine copies of the research instruments were administered to purposively selected respondents who were senior and executive staff of the selected banks in Lagos State. The response rate on the questionnaires distributed was 398, which represents 92.8% of the study population. The data were processed using (SPSS version 26). Results: The result of multiple regression analysis showed that executive bonus (β = 0.086, p = 0.009) and recognition (β = 0.133, p = 0.007) have positive and significant effect on return to shareholders and base salary (β = 0.054, p = 0.293) and supplemental benefits (B = 0.040, p = 0.179) also have positive, but insignificant effect on return to shareholders. Further analysis revealed a collective positive significant effect of executive compensation sub-variables on customer acquisition (F(4,392)) = 9.248, p<0.000, R2 = 0.078) indicating that combination of executive compensation sub-variables was statistically significant in explaining changes in return to shareholders. Conclusion: The study concluded that executive compensation packages is important to shareholders value creation and management of deposit money banks should ensure that their senior and executive staff compensation management are attractive to motivate higher productivity. It is recommended that process driven compensation management should be instituted to promote competitive spirit and ensure objective evaluations to reduce conflicts arising from perceived double standard treatment.  

 

    دیدگاهتان را بنویسید