بررسی اثرات راهبرد مشتری مدارانه بر روی کارکرد

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19

تعداد کلمات : 7500

مجله : Personnel Review

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
29 آگوست 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1148 بازدید
60,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی اثرات راهبرد مشتری مدارانه بر روی کارکرد و کارآیی مالی با اثر میانجی مدیریت منابع انسانی و ظرفیت نوآوری

 چکیده

 زمینه و هدف: این مقاله در صدد تشریح راهبرد مشتری مدارانه (COS) و عملکرد مالی (FP) شرکت جهت مطالعه نقش مدیریت منابع انسانی حامی در اجرای راهبرد مشتری مدارانه و نیز تأثیر آن در افزایش عملکرد مالی شرکت می‌باشد. درعین حال تأثیر میانجی ظرفیت نوآوری (IC) بین COS و FP شرکت بررسی می‌شود.

 طرح- روش-رویکرد: در تحقیق حاضر، یک رویکرد کمی به کار برده شد. اطلاعات برای آزمون فرضیات از میان مدیران شرکت‌های تولید کننده گردآوری شد. از مدل سازی معادله ساختاری برای تحلیل داده استفاده گردید.

 یافته‌ها و نتایج: طبق نتایج، یک همبستگی مثبت و معنی دار با تأثیر میانجی مثبت معنی دار مدیریت منابع انسانی حامی و ظرفیت نوآوری با رابطه مثبت و معنیدار بین COS و FP وجود دارد.

 مشکلات و اهمیت مطالعه: این مطالعه دریک شرکت تولیدی صورت گرفت. لذا توصیه می‌شود که در آینده در بخش‌های دیگر نیز اجرا شود. همچنین این مطالعه بر ظرفیت نوآوری متمرکز بود ولی، تعداد زیادی از ظرفیت‌های سازمانی را می‌توان به کار برد.

 اهمیت کاربردی: کلیه شرکت‌هایی که از راهبرد مشتری مدارانه (COS) به منظور آگاهی از روش بهره گیری از منابع انسانی به منظور دست یابی به هدف بهره می‌برند، می‌توانند از نتایج این تحقیق استفاده کنند. این اولین تحقیقی است که ارزیابی ظرفیت نوآوری مانند یک متغیر واسطه‌ای بین راهبرد مشتری مدارانه (COS) و کارایی مالی سازمان را انجام داده است(بررسی اثرات راهبرد مشتری مدارانه).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Impact of customer-oriented strategy on financial performance with mediating role of HRM and innovation capability

Abstract

Purpose – The purpose of this paper is to explain the relationship between customer-oriented strategy (COS) and financial performance (FP) of firm, to examine the role of supportive human resource management (HRM) in COS implementation and contribution toward FP of firm. It also examines the mediating role of innovation capability (IC) between COS and FP of firm. Design/methodology/approach – The approach used for this study is quantitative. Data required for testing of hypothesis were gathered from the managers of manufacturing firms of Gujranwala, Pakistan. To conduct the data analysis, structural equation modeling was used. Findings – Findings of this study showed that there is significantly positive relation between COS and FP with the significant positive mediating effects of supportive HRM and IC. Research limitations/implications – This research has been conducted in manufacturing sector only. So, it is suggested to future researchers to carry out this research in other sectors. Second, this research focused only on IC but there are many other organizational capabilities (OC) that can be used. Practical implications – This research would be helpful for all firms adopting COS to understand that how to mobilize their HR to accomplish the purpose of strategy. It will enable manufacturing firms to understand and work on IC. Originality/value – This study is anticipated to add value to the existing literature of strategy process and OC. This study is one of the first to examine IC as mediator between COS and organizational FP so it opens new areas for research.