عنوان فارسی مقاله:بررسی مدیریت ارتباط با مشتری (۱۹۹۲-۲۰۰۲): یک مرور منابع آکادمیکی و طبقه بندی
چکیده
هدف- برای مرور منابع مطالعات دانشگاهی در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری یک کتاب شناسی جامع و نیز روش طبقه بندی منابع ارائه خواهد شد.
طرح/روش/ رویکرد- طیف وسیعی از دیتابیسهای آنلاین برای ارائه فهرستی جامع از مقالات ژورنالی در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری جست و جو شدند. شش صد مقاله شناسایی شده و از نظر اهمیت و ارتباط مستقیم خود با مدیریت ارتباط با مشتری مرور و بازنگری شدند. دویست و پنج مقاله انتخاب شد. هر یک از این مقالات بیشتر مورد باز نگری قرار گرفته و طبقه بندی شدند. فرایند مرور و طبقه بندی به طور مستقل تأیید و صحت سنجی شد. همه مقالات به مقولههای اصلی و فرعی بر اساس هدف اصلی مقاله تخصیص داده شدند.
یافتهها: مقالات و تحقیق بر روی مدیریت ارتباط با مشتری به ۵ دسته اصلی (مدیریت ارتباط با مشتری: عمومی، بازار یابی، فروش، خدمات و پشتیبانی، فناوری اطلاعات و IS) و ۳۴ دسته فرعی طبقه بندی میشوند. رایجترین زمینههای پوشش داده شده توسط مقالات در دسته فرعی از مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه ریزی و راهبرد و مدیریت ارتباط با مشتری پوشش داده شده و بعد از مقالات مربوط به نرم افزار، ابزار و سیستمها، داده کاوی، مدیریت دانش و تجارت الکترونیک در نظر گرفته شدند(بررسی مدیریت ارتباط با مشتری).
اصلیت/ ارزش: این اولین مرور منابع دانشگاهی بر روی تحقیقات CRM میباشد. کتاب شناسی یک دیتابیس مهم از منابع در بین سالهای ۱۹۹۲ و ۲۰۰۲ با ۸۹ مجله ارائه میکند. رویکرد طبقه بندی ابزاری را برای مفهومی سازی پوشش مدیریت ارتباط مشتری و محبوبیت نسبی زمینههای اصلی مدیریت ارتباط با مشتری ارائه میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.