بررسی گرایش نظارتی، آرمان گرایی کارکنان و مدیریت دانش

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 31

تعداد کلمات : 11800

مجله : International Journal of Hospitality Management

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
2 نوامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1464 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی گرایش نظارتی، آرمان گرایی کارکنان و مدیریت دانش در میان کارکنان  اصلی صنعت هتل داری

 چکیده  

 هدف این مطالعه پاسخ به این سؤال است که چطور مدیران موجب بهبود مدیریت دانش (KM) در میان کارکنان خط مقدم هتل در سطح فردی از طریق اثر گذاری بر هدفمندی کارکنان از گرایش‌های نظارتی می‌شوند. در این تحقیق، اثرات معنی دار گرایش‌های نظارتی بر روی آرمان گرایی کارکنان مشخص شد. گرایش هدف یادگیری کارکنان بر مدیریت دانش اثرات مثبت ومعنی دار نشان داد. ولی اثر گرایش هدف عملکرد بر مدیریت دانش معنی دار نیست. همچنین یافته‌ها تأثیر مثبت غیر مستقیم نتیجه نهایی نظارتی و گرایش ظرفیت بر روی مدیریت دانش را نشان داد. تأثیر اصلی این مطالعه، شناخت اثرات واسطه‌ای گرایش نظارتی بر مدیریت دانش به واسطه گرایش و جهت گیری هدف کارکنان است. در این تحقیق سه ویژگی متفاوت و متمایز مانند گرایش نظارتی، گرایش هدف کارکنان و مدیریت دانش در یک مدل تلفیق شد. علاوه بر این، فرایند گرایش نظارتی در تحقیقات هتل داری بررسی نشده است(بررسی گرایش نظارتی، آرمان گرایی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Supervisory orientation, employee goal orientation, and knowledge management among front line hotel employees

Abstract

This study investigates how managers can enhance the knowledge management (KM) among front line hotel employees at the individual level, by affecting the employee goal orientations through supervisory orientations. This study found significantinfluence of supervisory orientations on employee goal orientation. The positive effect of employee learning goal orientation on KM is also significant. However the effect of performance goal orientation on KM is insignificant. Results also support the indirect positive effect of the supervisory end result, and capability orientations on KM through the mediation of goal orientation. The main contribution of this study is the identification of indirect effect of supervisory orientation on KM through the mediation of employee goal orientation. This study links three separate concepts which are supervisory orientation, employee goal orientation and KM in a single model, for the very first time. Furthermore, the concept of supervisory orientations has not been discussed in the existing hospitality literature.
    دیدگاهتان را بنویسید