برنامه ریزی استراتژیک و تأثیر آن بر عملکرد در بخش تولید در کنیا

نوع فایل : PDF

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 39

تعداد کلمات : 14000

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
11 جولای 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1134 بازدید
25,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:برنامه ریزی استراتژیک و تأثیر آن بر عملکرد در بخش تولید در کنیا

 چکیده

هدف این رساله شناسایی ابعاد برنامه ریزی استراتژیک است که بر عملکرد شرکت های تولیدی در کنیا تأثیر دارد. این رساله همچنین با هدف حمایت از این واقعیت انجام شده است که بین برنامه ریزی استراتژیک و عملکرد تولید با ارزیابی پنج بعد برنامه ریزی استراتژیک از رسمیت برنامه ریزی ، پوشش عملکردی ، جهت گیری داخلی و خارجی ، روند تمرکز و مزایای برنامه ریزی با عملکرد تولید بر خلاف مطالعات قبلی رابطه وجود دارد جایی که برنامه ریزی استراتژیک به طور کلی مورد توجه قرار گرفت. تحقیقات کمی از طریق یک نظرسنجی تحت وب برای دریافت پاسخ از شرکتهای مختلف تولیدی در کنیا برای جمع آوری شواهدی مبنی بر تأثیر این پنج بعد بر عملکرد و ارزیابی پاسخهای آنها با استفاده از روشهای مختلف مناسب انجام شده است. نتایج این مطالعه نشان داد که پنج بعد برنامه ریزی استراتژیک بر عملکرد تأثیر می گذارد ، هرچند که به دلیل نداشتن نماینده قابل اعتماد از کل بخش ، مطالعه می تواند محدود باشد زیرا نرخ پاسخ بسیار کم است. این مطالعه توانست نشان دهد که مدیران به دنبال مولفه های زیر هستند که تأثیر مستقیمی در تصمیم گیری های مدیریت دارند و از پنج بعد برنامه ریزی استراتژیک مورد مطالعه ناشی می شوند. این اجزا عبارتند از: یک نظارت منظم بر فضای کسب و کار که به طور منظم تغییر می کند ، فشار برای یک فرایند برنامه ریزی مشارکتی که به توانمندی کارکنان اجازه می دهد و بنابراین آنها را برای چالش ها و تحولات جدید در سازمان آماده می کند ، یک روند برنامه ریزی مداوم و مستندات برنامه های استراتژیک مفید است برای اهداف مرجع محدودیت های ذکر شده در این مطالعه نیاز به مطالعه جامع تری در مورد بخش تولید در کنیا در آینده دارد تا نتایج قابل اطمینان تری به دست آورد. نیاز است که جمعیت کنیا در مورد نیاز به نظرسنجی حساس شوند زیرا این تنها بهترین و قابل اعتماد برای جمع آوری اطلاعات برای استفاده در آینده است. در دنیای تجارت امروز ، یک سازمان نیاز به تلاش برای حفظ رقابت دارد و این می تواند با پذیرفتن روش های جدید تجارت انجام شود. خط پایین سه گانه به عنوان چارچوبی برای سنجش عملکرد کسب و کار به سرعت شناخته می شود. در این مفهوم ، یک سازمان نه تنها بر روی خط پایین سود تمرکز دارد بلکه جنبه اجتماعی و زیست محیطی انجام تجارت را نیز مورد توجه قرار می دهد. در سوالات باز ، مدیران در کنیا تعدادی از شاخص های عملکرد را ذکر کردند که می تواند برای حمایت از این مفهوم و تأثیر آن بر عملکرد تولید استفاده شود. مدیر موارد زیر را به عنوان شاخص های اندازه گیری عملکرد ذکر کرده است. آموزش کارکنان ، توانایی پاسخگویی به تغییر محیط ، مزایای کارکنان ، نتیجه سیاست ها ، رضایت کارکنان و مشتریان ، ایمنی و روحیه و تعامل کارکنان. از این پاسخ ها ، فرد می تواند تلاش شرکت های تولید کننده در کنیا را برای استقبال از تحولات جدید در دنیای تجارت فعلی درک کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Strategic Planning and Its Impact on Performance in the Manufacturing Sector in Kenya

Abstract

 The dissertation aimed to identify the strategic planning dimensions that have an impact on the performance of manufacturing companies in Kenya. The dissertation also aimed to support the fact that there exists a relationship between strategic planning and manufacturing performance by evaluating the five strategic planning dimensions of planning formality, functional coverage, internal and external orientation, centralisation process and planning benefits with manufacturing performance unlike in previous studies where strategic planning was addressed as a whole. Quantitative research via a web-based survey was conducted to get responses from different manufacturing companies in Kenya to gather evidence that these five dimensions do impact on performance and evaluate their responses using different appropriate methods. The results of the study found that the five strategic planning dimensions have an impact on performance though the study could be limited due to a lacking reliable representative of the entire sector as the response rate was very low. The study was able to show that the managers are keen on the following components that have a direct impact on the decisions made by management and which stem from the five strategic planning dimensions under study. These components are; a regular monitoring of the business environment which changes regularly, the push for a participative planning process which allows the empowerment of employees and therefore prepare them for new challenges and developments within the organisation, a consistent planning process and documentation of the strategic plans which are useful for reference purposes. The limitations sited in the study necessitate a more comprehensive study of the manufacturing sector in Kenya in future to gather more reliable results. There is need for the Kenyan population to be sensitised on the need to take surveys as it’s the only best and reliable means to gather information for future use. In today’s business world, an organisation requires striving to remain competitive and this can be achieved through embracing new ways of doing business. The 'triple bottom line' is rapidly gaining recognition as a framework for measuring business performance. In this concept an organisation not only focuses on the single bottom line of profits but also the social and environmental aspect of doing business. In the open ended questions, managers in Kenya listed a number of indicators of performance that could be used to support this concept and its impact on manufacturing performance. The manager listed the following as indicators of measuring performance; staff training, ability to respond to changing environment, employee benefits, outcome of policies, staff and customer satisfaction, safety and morale and staff engagement. From these responses, one is able to appreciate the effort from manufacturing companies in Kenya in embracing new developments in the current business world.