آیا نوآوری موجب بهبود و ارتقای رشد اقتصادی می شود؟

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 21

تعداد کلمات : 8400

مجله : Journal of Innovation and Entrepreneurship

انتشار : 2016

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
18 آوریل 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1353 بازدید
29,000 تومان

 عنوان فارسی مقاله: آیا نوآوری موجب بهبود و ارتقای رشد اقتصادی می شود؟

 چکیده

 این مقاله به بررسی رابطه‌ی بلند مدت بین نوآوری و رشد اقتصادی سرانه در ۱۹ کشور اروپایی در دوره‌ی ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۴ می‌پردازد. این مطالعه از شش شاخص متفاوت نوآوری استفاده می‌کند: اختراعات (پتنت ها)- ساکنان، اختراعات (پتنت ها)- غیر ساکنان، هزینه‌ی تحقیق و توسعه، محققان در فعالیت‌های تحقیق و توسعه، صادرات فناوری پیشرفته و مقالات فنی و علمی برای بررسی رابطه‌ی بلند مدت با رشد اقتصادی سرانه. با استفاده از تکنیک ادغام، این مطالعه شواهدی از رابطه بلندمدت بین نوآوری و رشد اقتصادی سرانه در بیشتر موارد، به طور معمول با اشاره به استفاده از یک شاخص نوآوری خاص پیدا می‌کند. با استفاده از آزمون علیت گرنجر، مطالعه وجود علیت یک طرفه و دو طرفه بین نوآوری و رشد اقتصادی سرانه را نشان می‌دهد. این نتایج بسته به نوع شاخص‌های نوآوری که در فرآیند تحقیقات تجربی از آنها استفاده می‌کنیم، از کشور به کشور دیگر متفاوت است. از همه مهمتر، این مطالعه نشان می‌دهد که همه این شاخص‌های نوآوری با رشد سرانه اقتصادی ارتباط قابل توجهی دارند. این پیوند خاص یا در بعضی از مواقع منجر به عرضه یا تقاضا می‌شود، در حالی که در برخی موارد دیگر وقوع آن است. پیامد سیاستگذاری این مطالعه این است که کشورها باید تفاوتهای نوآوری و رشد اقتصادی سرانه را به منظور حفظ توسعه پایدار در این کشورها تشخیص دهند(بهبود و ارتقای رشد اقتصادی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Are we ready to adopt mobile money in non-profit sector?

Abstract

Mobile money has grown rapidly in the past few years. It has contributed to greater financial inclusion for the poor and unbanked, bringing millions of people into a formal financial system. Despite the increased use of mobile money, little research has focused on non-profits’ preparedness to mobile money adoption. This article explores staff perceptions regarding mobile money at a large Bangladeshi non-profit. The objective of the study was to understand staff and clients’ opinions about using mobile money specifically focusing on reliability, efficiency, and quality. In this qualitative study, we focused on five projects and conducted a total of 11 focus group discussions and 50 in-depth interviews. We found staffs and clients were amenable to using mobile money. Most people felt that using mobile money could reduce the workload, save time and money, and make life easier for both staffs and clients. However, significant client adoption barriers exist including client literacy and numeracy levels, a lack of national identity cards and challenges obtaining them, poor mobile networks in remote areas and service fees. Some staff also expressed concerns about mobile money posing a threat to their job security. If mobile money is to realize its full potential as a financial inclusion tool for the poor and unbanked, further research is needed on mobile money adoption and implementation obstacles  encountered by non-profits.

 
    دیدگاهتان را بنویسید