الگوریتم بهینه‌سازی برنامه‌ریزی مسیر جدید بر اساس بهینه‌سازی ازدحام ذرات برای پهپادها

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 44

تعداد کلمات : 13800

مجله : processes

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
1 آوریل 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1220 بازدید
36,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:الگوریتم بهینه‌سازی برنامه‌ریزی مسیر جدید بر اساس بهینه‌سازی ازدحام ذرات برای پهپادها برای نظارت(پایش) و دفع پرندگان

 چکیده

  خسارت پرندگان به محصولات میوه سالانه خسارات مالی قابل توجهی به کشاورزان وارد می کند. استفاده از روش‌های سنتی دفع پرندگان مانند توپ پرنده و توری درختی در درازمدت ناکارآمد می‌شود و نیاز به نگهداری زیاد و کاهش تحرک دارد. به دلیل تطبیق پذیری، هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) می توانند برای حل این مشکل مفید باشند. با این حال، به دلیل ظرفیت باتری کم آنها که برابر با مدت زمان کم پرواز است، لازم است بهینه سازی برنامه ریزی مسیر تکامل یابد. یک الگوریتم بهینه‌سازی برنامه‌ریزی مسیر جدید پهپادها بر اساس بهینه‌سازی ازدحام ذرات (PSO) در این مقاله ارائه شده است. هدف این الگوریتم بهینه‌سازی برنامه‌ریزی مسیر، مدیریت مسافت و زمان پرواز پهپاد، استفاده از تکنیک‌های بهینه‌سازی و تصادفی برای غلبه بر معایب سیستم‌های سنتی است. عملکرد الگوریتم پیشنهادی در سه مورد مورد آزمایش قرار گرفت: دو مورد از آنها در شبیه‌سازی برای آزمایش تغییرات هر پارامتر و یکی در میدان برای آزمایش تأثیر بر مدیریت باتری و تأثیر ارتفاع. همه موارد در سه موقعیت ممکن مورد آزمایش قرار گرفتند: میزان بروز یکسان، نرخ‌های مختلف، و نرخ‌های متفاوت بدون آسیب پرنده به محصولات میوه. آزمایش‌های میدانی نیز برای درک رفتار الگوریتم الگوریتم برنامه‌ریزی مسیر در پهپاد ضروری بودند، و نشان دادند که بازده کمتری با نقاط مورد علاقه کمتری وجود دارد، اما این با زمان پرواز ارتباطی ندارد. علاوه بر این، هیچ ارتباطی بین حداکثر سرعت افقی و زمان پرواز وجود ندارد، به این معنی که تابع محاسبه فاصله کل برای برنامه ریزی مسیر نیاز به تنظیم دارد. بنابراین، الگوریتم پیشنهادی نتایج امیدوارکننده‌ای را با کاهش میانگین خطای برجسته در فاصله کل برای برنامه‌ریزی مسیر به‌دست‌آمده و زمان اجرای کم ارائه می‌دهد که برای این و سایر کاربردها مناسب است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:  A Novel Path Planning Optimization Algorithm Based on Particle Swarm Optimization for UAVs for Bird Monitoring and Repelling

Abstract

 Bird damage to fruit crops causes significant monetary losses to farmers annually. The application of traditional bird repelling methods such as bird cannons and tree netting become inefficient in the long run, requiring high maintenance and reducing mobility. Due to their versatility, Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) can be beneficial to solve this problem. However, due to their low battery capacity that equals low flight duration, it is necessary to evolve path planning optimization. A novel path planning optimization algorithm of UAVs based on Particle Swarm Optimization (PSO) is presented in this paper. This path planning optimization algorithm aims to manage the drone’s distance and flight time, applying optimization and randomness techniques to overcome the disadvantages of the traditional systems. The proposed algorithm’s performance was tested in three study cases: two of them in simulation to test the variation of each parameter and one in the field to test the influence on battery management and height influence. All cases were tested in the three possible situations: same incidence rate, different rates, and different rates with no bird damage to fruit crops. The field tests were also essential to understand the algorithm’s behavior of the path planning algorithm in the UAV, showing that there is less efficiency with fewer points of interest, but this does not correlate with the flight time. In addition, there is no association between the maximum horizontal speed and the flight time, which means that the function to calculate the total distance for path planning needs to be adjusted. Thus, the proposed algorithm presents promising results with an outstanding reduced average error in the total distance for the path planning obtained and low execution time, being suited for this and other applications.