طراحی بهینه مبدل کاتالیزوری مس پوشش دهی شده با منگنز

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 3600

مجله : Procedia Environmental Sciences

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
8 اکتبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1446 بازدید
26,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:طراحی بهینه مبدل کاتالیزوری مس پوشش دهی شده با منگنز برای کاهش انتشار آلاینده‌های مونو اکسید کربن بر روی موتور گازوییلی

 چکیده  

 یکی از فناوری‌های مهندسی که می‌تواند برای کاهش آلودگی هوا استفاده شود، استفاده از مبدل کاتالیزوری نصب شده بر روی اگزوز وسایل نقلیه است. متاسفانه، این ابزارها در بازار بسیار گران هستند و همه وسایل نقلیه از این فناوری‌ها استفاده نمی‌کنند. چون کاتالیزور از فلزات زیادی ساخته شده است و به ندرت در بازار موجود است نظیر پالادیوم، پلاتینوم و رادیوم. به علاوه، کاتالیزور به سوخت با سطوح پایین سرب که منجر به آسیب به عملکرد کاتالیزور به دلیل انسداد در مبدل کاتالیزوری شانه زنبوری می‌شود حساس است. از این روی تحقیقاتی باید برای تست سایر مواد سوبسترا به عنوان یک کاتالیزور و نیز مطالعه توانایی کاتالیزوری در مبدل کاتالیزور برای کاهش آلودگی CO لازم است. هدف این مطالعه بررسی قابلیت‌های عملکرد و ارزیابی اثر بخشی کاتالیزورهای مس پوشش دهی شده بامنگنز است تا بتوان یک کاتالیزور با شکل مناسب برای وسایل نقلیه موتوری بدست آورد. نتایج نشان داد که ۱- طراحی مبدل کاتالیزوری و اصلاح مواد کاتالیزوری می‌تواند روشی برای کاهش آلودگی هوا در بخش حمل و نقل بخصوص انتشار آلودگی از اگزوز موتورهای گازوییلی باشد.۲- استفاده از مس پوشش دهی شده با منگنز به عنوان کاتالیزور در مبدل کاتالیستی قادر به کاهش انتشار مونو اکسید کربن از اگزوز است.۳- افزایش سلول‌های کاتالیزوری موجب کاهش غلظت مو نو اکسید کربن می‌شود.۴- طراحی بهینه مبدل کاتالیزوری مدل ۲ قادر به کاهش انتشارات اگزوز کربن مونو اکسید کربن بود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Optimum Design of Manganese-Coated Copper Catalytic Converter to Reduce Carbon Monoxide Emissions on Gasoline Motor

Abstract

 One of the engineering technologies that can be used to reduce air pollution is the use of catalytic converter mounted on vehicle gas exhaust duct. Unfortunately, these tools are very expensive in the market and not all motor vehicles use these technologis, because the catalyst was made from exoensive metals and rarely available in the market, such as: Palladium, Platinum and Rhodium. Besides, the catalyst is susceptible to premium fuel with low levels of lead (Pb) which results in the damage of the function of the catalyst due to blockage in the honeycomb Catalytic Converter. Therefore research needs to be done in the laboratory to test the other substrate materials as a catalyst, to study the ability of the catalyst in a catalytic converter to reduce exhaust emissions of Carbon Monoxide. This research will also study the performance capabilities and assess the effectiveness of Manganese-coated Copper catalysts which are designed in such a way to obtain the appropriate shape and type of Catalytic Converter catalyst and suitable for premium fuel motor vehicles. The result showed that (1) Catalytic Converter design and modification of catalytic materials can be an alternative to overcome the high air pollution problem from the transportation sector, esspecially particular Carbon Monoxide exhaust emissions from gasoline motors. (2) The use of Manganese-Coated Copper as a catalyst in the catalytic converter was significantly able to increase the reduction of Carbon Monoxide exhaust emissions. (3) The increase of catalyst cells amount decreased the concentration of Carbon Monoxide exhaust emissions. (4) Optimum Design of Model 2 Catalytic Converter was able to reduce exhaust emissions of Carbon Monoxide.
دیدگاهتان را بنویسید