عنوان فارسی مقاله:نکاتی در خصوص بهینه کردن عادلانه مخارج و میزان سرویس دهی به مشتری در زنحیره تأمین با خطرات وقفه
چکیده
در این مطالعه، یک مسئله تصمیم گیری نوین با استفاده از بهینه سازی عادلانه از حیث دو تابع هدف متضاد یعنی هزینه و میزان سرویس دهی به مشتری باوجود ریسک وقفه در زنجیره تأمین بررسی میشود. با در نظر گرفتن تقاضاهای مصرف کنندگان، فرد تصمیم گیرنده بایستی اقدام به گزینش عرضه کنندگان قطعات جهت تأمین تقاضا، اختصاص تقاضا برای قطعات میان تأمین کنندگان و تنظیم زمان تقاضاها در چشم انداز خاص جهت بهینه کردن مخارج و میزان سرویس دهی مشتری کند. یکی از اهداف تصمیم گیری عادلانه، نرمال سازی مخارج مورد پیش بینی و مقدار میزان خدمات به مشتریان میباشد. برای حل مسئله بهینه سازی مختلط از برنامه ریزی عدد صحیح مختلط تصادفی و میانگین گیری وزنی استفاده شد. نمونههای رقومی و برایند های رایانشی همراه با جمع وزنی دو تابع هدف و بعضی از اطلاعات مدیریتی گزارش شدند. بر طبق نتایج، در تابع هدف با کمترین هزینه، کم هزینهترین تامینکننده گزینش شده و جهت میزان خدمات ماکزیمم، پرهزینهترین تأمین کنندگان گزینش میشود اگرچه سد تأمین، مقرون به صرفهترین تأمین کنندگان را ترکیب میکند. در حالی که تابع هدف حداقل مخارج بالاترین تقاضای تأمین نشده مشتری را درپی دارد و زمان تولید از تقاضای مشتری با حداقل تقاضا پیروی میکند، ولی شیوهای مؤثر برای تضمین ارزش عقلانی تقاضای براوردنشده است(بهینه کردن عادلانه مخارج).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.