نکاتی در خصوص بهینه کردن عادلانه مخارج و میزان سرویس دهی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 6800

مجله : Omega

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
1 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1126 بازدید
89,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:نکاتی در خصوص بهینه کردن عادلانه مخارج و میزان سرویس دهی به مشتری در زنحیره تأمین با خطرات وقفه

 چکیده

در این مطالعه، یک مسئله تصمیم گیری نوین با استفاده از بهینه سازی عادلانه از حیث دو تابع هدف متضاد یعنی هزینه و میزان سرویس دهی به مشتری باوجود ریسک وقفه در زنجیره تأمین بررسی می‌شود. با در نظر گرفتن تقاضاهای مصرف کنندگان، فرد تصمیم گیرنده بایستی اقدام به گزینش عرضه کنندگان قطعات جهت تأمین تقاضا، اختصاص تقاضا برای قطعات میان تأمین کنندگان و تنظیم زمان تقاضاها در چشم انداز خاص جهت بهینه کردن مخارج و میزان سرویس دهی مشتری کند. یکی از اهداف تصمیم گیری عادلانه، نرمال سازی مخارج مورد پیش بینی و مقدار میزان خدمات به مشتریان می‌باشد. برای حل مسئله بهینه سازی مختلط از برنامه ریزی عدد صحیح مختلط تصادفی و میانگین گیری وزنی استفاده شد. نمونه‌های رقومی و برایند های رایانشی همراه با جمع وزنی دو تابع هدف و بعضی از اطلاعات مدیریتی گزارش شدند. بر طبق نتایج، در تابع هدف با کم‌ترین هزینه، کم هزینه‌ترین تامینکننده گزینش شده و جهت میزان خدمات ماکزیمم، پرهزینه‌ترین تأمین کنندگان گزینش می‌شود اگرچه سد تأمین، مقرون به صرفه‌ترین تأمین کنندگان را ترکیب می‌کند. در حالی که تابع هدف حداقل مخارج بالاترین تقاضای تأمین نشده مشتری را درپی دارد و زمان تولید از تقاضای مشتری با حداقل تقاضا پیروی می‌کند، ولی شیوه‌ای مؤثر برای تضمین ارزش عقلانی تقاضای براوردنشده است(بهینه کردن عادلانه مخارج).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: On the fair optimization of cost and customer service level in a supply chain under disruption risks

Abstract

 This paper presents a new decision-making problem of a fair optimization with respect to the two equally important conflicting objective functions: cost and customer service level, in the presence of supply chain disruption risks. Given a set of customer orders for products, the decision maker needs to select suppliers of parts required to complete the orders, allocate the demand for parts among the selected suppliers, and schedule the orders over the planning horizon, to equitably optimize expected cost and expected customer service level. The supplies of parts are subject to independent random local and regional disruptions. The fair decision-making aims at achieving the normalized expected cost and customer service level values as much close to each other as possible. The obtained combinatorial stochastic optimization problem is formulated as a stochastic mixed integer program with the ordered weighted averaging aggregation of the two conflicting objective functions. Numerical examples and computational results, in particular comparison with the weighted-sum aggregation of the two objective functions are presented and some managerial insights are reported. The findings indicate that for the minimum cost objective the cheapest supplier is usually selected, and for the maximum service level objective a subset of most reliable and most expensive suppliers is usually chosen, whereas the equitably efficient supply portfolio usually combines the most reliable and the cheapest suppliers. While the minimum cost objective function leads to the largest expected unfulfilled demand and the expected production schedule for the maximum service level follows the customer demand with the smallest expected unfulfilled demand, the equitably efficient solution ensures a reasonable value of expected unfulfilled demand.