اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و اختلال دوقطبی: تشخیص، درمان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 15

تعداد کلمات : 7300

مجله : Psychiatry Int

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
15 ژوئن 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1458 بازدید
38,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و اختلال دوقطبی: تشخیص، درمان و ملاحظات بالینی: مرور بر منابع

 چکیده

  اختلال نقص توجه-بیش فعالی یکی از شایع ترین اختلالات سلامت روان دوران کودکی است که حدود ۵٫۶ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. چندین مطالعه به طور خاص شیوع بالای اختلالات خلقی همراه، مانند افسردگی و اختلال دوقطبی (BD) را در افرادی که ADHD تشخیص داده اند نشان داده است. چندین علامت رایج ADHD نیز در BD یافت می شود که با دوره های متناوب اوتیمیا و اختلالات خلقی مشخص می شود. بی توجهی و تکانشگری ADHD را می توان در دوره های مانیک و هیپومانیک BD مشاهده کرد. در طول دهه گذشته، علاقه فزاینده ای به تحقیقات بین ارتباط ADHD و اختلال دوقطبی کودکان (PBD) در کودکان وجود داشته است. برخی از کارشناسان این فرضیه را مطرح می کنند که به دلیل تعداد زیادی از پزشکان که کودکان مبتلا به ADHD را درمان می کنند، تعداد بیشتری از کودکان به طور همزمان با ADHD و PBD تشخیص داده می شوند. عوامل دیگری که ممکن است بر تشخیص‌های دوگانه ADHD و PBD تأثیر بگذارند، معیارهای تشخیصی همپوشانی برای این دو اختلال، سوگیری‌های اجتناب‌ناپذیری هستند که وقتی یک اختلال بدون دیگری تشخیص داده می‌شود، و عوامل خطر مرتبط که منجر به روابط پیش‌درآمد می‌شوند. با بررسی کارآزمایی‌های بالینی، درک بهتری از این که آیا ADHD و PBD پیشرفت گام به گام دارند یا اینکه آیا عوامل دیگری بر این بیماری‌های همراه تأثیر می‌گذارند، مانند خطوط مبهم معیارهای تشخیصی، بهتر است. افراد مبتلا به ADHD نیز در معرض افزایش خطر اختلال در محل کار و محیط های اجتماعی هستند. این مقاله هم پیشرفت این بیماری و هم ارتباط بالینی آن با سایر اختلالات را بررسی می کند(بیش فعالی و اختلال دوقطبی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Attention Deficit Hyperactivity Disorder and Bipolar Disorder: Diagnosis, Treatments, and Clinical Considerations: A Narrative Review

Abstract

 Attention-deficit Hyperactivity Disorder is one of the most common childhood mental health disorders, affecting about 5.6% of the population worldwide. Several studies have specifically shown a high prevalence of comorbid mood disorders, such as depression and bipolar disorder (BD), in those diagnosed with ADHD. Several common symptoms of ADHD are also found in BD, which are characterized by alternating periods of euthymia and mood disturbances. The inattention and impulsivity of ADHD can be seen in manic and hypomanic episodes of BD. Over the past decade, there has been an increased interest in research between the correlation of ADHD and pediatric bipolar disorder (PBD) in children. Some experts hypothesize that more children are comorbidly diagnosed with ADHD and PBD because of how many clinicians treat children with ADHD. Other factors, which may affect the dual diagnoses of ADHD and PBD, are overlapping diagnostic criteria for the two disorders, the inevitable biases seen when one disorder is diagnosed without the other, and related risk factors leading to prodromal relationships. By examining clinical trials, a better understanding of whether ADHD and PBD have a stepwise progression or if other factors influence these comorbidities, such as blurred lines of diagnostic criteria. Those with ADHD are also at an increased risk of impairment at work and in social settings. This manuscript explores both progression of this disease and its clinical connections to other disorders.