عنوان فارسی مقاله:اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و اختلال دوقطبی: تشخیص، درمان و ملاحظات بالینی: مرور بر منابع
چکیده
اختلال نقص توجه-بیش فعالی یکی از شایع ترین اختلالات سلامت روان دوران کودکی است که حدود ۵٫۶ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. چندین مطالعه به طور خاص شیوع بالای اختلالات خلقی همراه، مانند افسردگی و اختلال دوقطبی (BD) را در افرادی که ADHD تشخیص داده اند نشان داده است. چندین علامت رایج ADHD نیز در BD یافت می شود که با دوره های متناوب اوتیمیا و اختلالات خلقی مشخص می شود. بی توجهی و تکانشگری ADHD را می توان در دوره های مانیک و هیپومانیک BD مشاهده کرد. در طول دهه گذشته، علاقه فزاینده ای به تحقیقات بین ارتباط ADHD و اختلال دوقطبی کودکان (PBD) در کودکان وجود داشته است. برخی از کارشناسان این فرضیه را مطرح می کنند که به دلیل تعداد زیادی از پزشکان که کودکان مبتلا به ADHD را درمان می کنند، تعداد بیشتری از کودکان به طور همزمان با ADHD و PBD تشخیص داده می شوند. عوامل دیگری که ممکن است بر تشخیصهای دوگانه ADHD و PBD تأثیر بگذارند، معیارهای تشخیصی همپوشانی برای این دو اختلال، سوگیریهای اجتنابناپذیری هستند که وقتی یک اختلال بدون دیگری تشخیص داده میشود، و عوامل خطر مرتبط که منجر به روابط پیشدرآمد میشوند. با بررسی کارآزماییهای بالینی، درک بهتری از این که آیا ADHD و PBD پیشرفت گام به گام دارند یا اینکه آیا عوامل دیگری بر این بیماریهای همراه تأثیر میگذارند، مانند خطوط مبهم معیارهای تشخیصی، بهتر است. افراد مبتلا به ADHD نیز در معرض افزایش خطر اختلال در محل کار و محیط های اجتماعی هستند. این مقاله هم پیشرفت این بیماری و هم ارتباط بالینی آن با سایر اختلالات را بررسی می کند(بیش فعالی و اختلال دوقطبی).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.