تأثیر بازاریابی الکترونیک روی رضایت مشتری: شواهدی از خدمات هواپیمایی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 23

تعداد کلمات : 6500

مجله : IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM)

انتشار : 2020

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
29 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1352 بازدید
30,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: تأثیر بازاریابی الکترونیک روی رضایت مشتری: شواهدی از خدمات هواپیمایی انتخاب شده در نیجریه

 چکیده

 این مطالعه به ارزیابی اثر بازاریابی الکترونیک روی رضایت مشتری: شواهدی از خدمات هواپیمایی انتخاب شده در نیجریه پرداخته است. طرح تحقیق برای مطالعه، طرح نظر سنجی می‌باشد زیرا مطالعه شامل تعامل مستقیم با پاسخگویان و شرکت کنندگانی است که دارای ویژگی‌های مشترک هستند. جمعیت مورد مطالعه، ۱۸ خط هواپیمایی است که شش مورد از آن‌ها به صورت نمونه‌هایی بر این اساس انتخاب شدند که در آن فعال‌ترین خطوط هوایی داخلی در نیجریه وجود دارد. داده‌های مطالعه از یک صد مشتری (۱۰۰) خطوط هواپیمایی با استفاده از پرسشنامه‌ی ساخت یافته جمع اوری و با آماره‌ی توصیفی (جداول، میانگین و انحراف معیار) و آماره‌ی استنباطی (تحلیل رگرسیون) تحلیل شدند. این یافته نشان می‌دهد که بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیل تأثیرات مثبتی بر رضایت مشتری از خدمات هواپیمایی در نیجریه دارد. از آنجا که همه شاخص‌های بازاریابی الکترونیکی تأثیرات مثبتی بر رضایت مشتری دارند، نتیجه گرفتیم که بازاریابی الکترونیکی تأثیر مثبتی بر رضایت مشتری از خدمات هواپیمایی داخلی در نیجریه دارد. بنابراین، به شرکتهای هواپیمایی نیجریه توصیه شده است تا از خدمات بازاریابی الکترونیکی استفاده کنند تا بتوانند خدمات مؤثر را به مشتری خود ارائه دهند که در نهایت منجر به رضایت مشتری و سود بیشتر شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Effect of Electronic Marketing on Customer Satisfaction: Evidence from Selected Airlines Services in Nigeria

Abstract

This study examined the effect of electronic marketing on customer satisfaction of selected airline services in Nigeria. The research design for the study is the survey design because the study involved interacting directly with a cross section of respondents who shared similar characteristics. The population of the study are the 18 domestic airlines of which six were selected as samples based on the fact that there are the most active domestic airlines in Nigeria. The data for the study were collected from one hundred (100) customers of the sampled airlines using a structured questionnaire and it was analyzed using both descriptive (tables, mean and standard deviation) and inferential statistics (regression analysis). The finding shows that search engine optimization, social media marketing and email marketing have positive effects on customer satisfaction of airline services in Nigeria. Since all the proxies for electronic marketing have positive effects on customer satisfaction, we concluded that electronic marketing has a positive effect on customer satisfaction with domestic airline services in Nigeria. Thus, it was recommended that airlines in Nigeria should take advantage of the electronic marketing in order to deliver effective services to their customer which will ultimately results to higher customer satisfaction and greater profits.

 

    دیدگاهتان را بنویسید