عنوان فارسی مقاله: تأثیر بازاریابی الکترونیک روی رضایت مشتری: شواهدی از خدمات هواپیمایی انتخاب شده در نیجریه
چکیده
این مطالعه به ارزیابی اثر بازاریابی الکترونیک روی رضایت مشتری: شواهدی از خدمات هواپیمایی انتخاب شده در نیجریه پرداخته است. طرح تحقیق برای مطالعه، طرح نظر سنجی میباشد زیرا مطالعه شامل تعامل مستقیم با پاسخگویان و شرکت کنندگانی است که دارای ویژگیهای مشترک هستند. جمعیت مورد مطالعه، ۱۸ خط هواپیمایی است که شش مورد از آنها به صورت نمونههایی بر این اساس انتخاب شدند که در آن فعالترین خطوط هوایی داخلی در نیجریه وجود دارد. دادههای مطالعه از یک صد مشتری (۱۰۰) خطوط هواپیمایی با استفاده از پرسشنامهی ساخت یافته جمع اوری و با آمارهی توصیفی (جداول، میانگین و انحراف معیار) و آمارهی استنباطی (تحلیل رگرسیون) تحلیل شدند. این یافته نشان میدهد که بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی رسانههای اجتماعی و بازاریابی ایمیل تأثیرات مثبتی بر رضایت مشتری از خدمات هواپیمایی در نیجریه دارد. از آنجا که همه شاخصهای بازاریابی الکترونیکی تأثیرات مثبتی بر رضایت مشتری دارند، نتیجه گرفتیم که بازاریابی الکترونیکی تأثیر مثبتی بر رضایت مشتری از خدمات هواپیمایی داخلی در نیجریه دارد. بنابراین، به شرکتهای هواپیمایی نیجریه توصیه شده است تا از خدمات بازاریابی الکترونیکی استفاده کنند تا بتوانند خدمات مؤثر را به مشتری خود ارائه دهند که در نهایت منجر به رضایت مشتری و سود بیشتر شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.