عنوان فارسی مقاله:تأثیر بازاریابی رابطهای بر رضایت مشتری: یک مطالعه موردی از دانشجویان مقطع کارشناسی در یک دانشگاه خصوصی، ایالت اویو، نیجریه
چکیده
این مطالعه، تأثیر بازاریابی رابطهای بررضایت مشتری، با استفاده از دانشجویان کارشناسی در یک دانشگاه خصوصی، ایالت اویو نیجریه بعنوان بررسی موردی، را بررسی میکند. اهداف به این شرح میباشند: تعیین تأثیر بازاریابی رابطهای بر رضایت مشتری، بررسی میزان اثر اطمینان روی رضایت مشتری . و بررسی تأثیر شایستگی و رابطهی طولانی مدت بر رضایت مشتری.برای همین منظور منابع اولیه و ثانویه مورد استفاده قرار گرفتند. پرسشنامه برای جمع اوری دادههای مرتبط و ضروری از پاسخ دهندگان بکار رفت. دادهها با استفاده از آمارهای استنباطی و توصیفی، تجزیه و تحلیل شدند. فرضیهها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تست شدند. نتایج یافتهها نشان داد که ۱ درصد تغییر در بازاریابی رابطهای باعث ۱/۸۱ درصد تغییر در رضایت مشتری میشود. بیش از ۱ درصد تغییر در اعتماد منجر به تغییر ۲/۷۲ درصدی در رضایت مشتری میشود و سرانجام مقدار R2، ۰٫۶۰۴، آشکار میکند که رابطهی دراز مدت و شایستگی بطور مشترک بر روی ۶۰٫۴ درصد از تغییرات در رضایت مشتری حساب میکنند. بنابراین مطالعه نتیجه میگیرد که بازاریابی رابطهای رابطهای مثبت با رضایت مشتری دارد و بنابراین بر رضایت مشتری تا حد زیادی تأثیر میگذارد.
ک
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.