تأثیر بازاریابی رابطه‌ای بر رضایت مشتری

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 10

تعداد کلمات : 3400

مجله : International Journal of Economics, Commerce and Management

انتشار : 2016

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
11 آوریل 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1205 بازدید
18,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر بازاریابی رابطه‌ای بر رضایت مشتری: یک مطالعه موردی از  دانشجویان مقطع کارشناسی در یک دانشگاه خصوصی، ایالت اویو، نیجریه

 چکیده

این مطالعه، تأثیر بازاریابی رابطه‌ای بررضایت مشتری، با استفاده از دانشجویان کارشناسی در یک دانشگاه خصوصی، ایالت اویو نیجریه بعنوان بررسی موردی، را بررسی می‌کند. اهداف به این شرح می‌باشند: تعیین تأثیر بازاریابی رابطه‌ای بر رضایت مشتری، بررسی  میزان اثر اطمینان روی رضایت مشتری  . و بررسی تأثیر شایستگی و رابطه‌ی طولانی مدت بر رضایت مشتری.برای همین منظور منابع اولیه و ثانویه مورد استفاده قرار گرفتند. پرسشنامه برای جمع اوری داده‌های مرتبط و ضروری از پاسخ دهندگان بکار رفت. داده‌ها با استفاده از آمارهای استنباطی و توصیفی، تجزیه و تحلیل شدند. فرضیه‌ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تست شدند. نتایج یافته‌ها نشان داد که ۱ درصد تغییر در بازاریابی رابطهای باعث ۱/۸۱ درصد تغییر در رضایت مشتری می‌شود. بیش از ۱ درصد تغییر در اعتماد منجر به تغییر ۲/۷۲ درصدی در رضایت مشتری می‌شود و سرانجام مقدار R2، ۰٫۶۰۴، آشکار می‌کند که رابطه‌ی دراز مدت و شایستگی بطور مشترک بر روی ۶۰٫۴ درصد از تغییرات در رضایت مشتری حساب می‌کنند. بنابراین مطالعه نتیجه می‌گیرد که بازاریابی رابطه‌ای رابطه‌ای مثبت با رضایت مشتری دارد و بنابراین بر رضایت مشتری تا حد زیادی تأثیر می‌گذارد.

 

ک

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: IMPACT OF RELATIONSHIP MARKETING ON CUSTOMER SATISFACTION: A CASE STUDY OF THE UNDERGRADUATE STUDENTS IN A PRIVATE UNIVERSITY, OYO STATE, NIGERIA

Abstract

This study examines the impact of relationship marketing on customer satisfaction, using undergraduate students in a private university, Oyo State Nigeria as a case study. The objectives are: to determine the impact of relationship marketing on customer satisfaction, to examine the rate at which trust affect customer satisfaction, and to investigate the effect of competence and long term relationship on customer satisfaction. Primary and secondary sources were used. The use of questionnaire was employed to gather necessary and relevant data from the respondents. Data was analyzed using inferential and descriptive statistics. Hypotheses were tested using pearson correlation and multiple regression analysis. The result of the findings shows that a 1% shift in relationship marketing will result in 81.1% shift in customer satisfaction. More so, a 1% shift in trust will result in 72.2% shift in customer satisfaction, and lastly, the R2 value of 0.604 reveals that competence and long term relationship jointly account for 60.4% of the variation in customer satisfaction. The study therefore concludes that relationship marketing has positive relationship with customer satisfaction, and therefore influences customer satisfaction to a great extent.

    دیدگاهتان را بنویسید