عنوان فارسی مقاله:تأثیر صادرات بر رشد بنگاههای کوچک و متوسط: شواهدی از شرکتهای تولیدی ویتنامی
چکیده
هدف این مقاله بررسی تأثیر صادرات بر رشد شرکتهای کوچک و متوسط تولیدی ویتنامی (SMEs) با بررسی اطلاعات ۳۶۰۵۳ شرکت در ۲۴ بخش تولیدی از نظرسنجی سالانه شرکت ویتنام (VAES) در دوره ۲۰۱۴-۲۰۱۹ است. برای مقابله با مسئله واریانس متغیر، خودهمبستگی و درون زایی مدل، این مقاله از روش رگرسیون OLS با روش خطای استاندارد قوی و سیستم GMM استفاده میکند. بر اساس یافتهها، مشارکت صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط با رشد کسبوکار از نظر فروش و کل داراییها ارتباط مثبتی دارد. برآورد GMM نشان میدهد که نرخ رشد فروش در میان صادرکنندگان ۳۶٫۵ درصد بیشتر از شرکتهای غیرصادراتی در مورد معیار رشد فروش است. میانگین نرخ رشد کل دارایی صادرکنندگان ۱۹ درصد بیشتر از نرخ برآورد شده برای مشاغل غیرصادراتی است. یافتههای این مطالعه نشاندهنده نیاز به اتخاذ سیاستهایی است که شرکتهای کوچک و متوسط را در اقتصادهای در حال گذار مانند ویتنام برای مشارکت در فعالیتهای صادراتی تشویق میکند. علاوه بر این، یافتهها نشان میدهد که کمکهای مالی و مالکیت مناسب، شرکتهای کوچک و متوسط را قادر میسازد تا از فرصتهای صادراتی برای افزایش فروش و کل داراییها استفاده کنند(تأثیر صادرات بر رشد بنگاهها).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.