تأثیر صادرات بر رشد بنگاه‌های کوچک و متوسط: شواهدی از شرکت‌های تولیدی ویتنامی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 12800

مجله : laws

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 فوریه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1163 بازدید
33,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر صادرات بر رشد بنگاه‌های کوچک و متوسط: شواهدی از شرکت‌های تولیدی ویتنامی

 چکیده

 هدف این مقاله بررسی تأثیر صادرات بر رشد شرکت‌های کوچک و متوسط ​​تولیدی ویتنامی (SMEs) با بررسی اطلاعات ۳۶۰۵۳ شرکت در ۲۴ بخش تولیدی از نظرسنجی سالانه شرکت ویتنام (VAES) در دوره ۲۰۱۴-۲۰۱۹ است. برای مقابله با مسئله واریانس متغیر، خودهمبستگی و درون زایی مدل، این مقاله از روش رگرسیون OLS با روش خطای استاندارد قوی و سیستم GMM استفاده می‌کند. بر اساس یافته‌ها، مشارکت صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط ​​با رشد کسب‌وکار از نظر فروش و کل دارایی‌ها ارتباط مثبتی دارد. برآورد GMM نشان می‌دهد که نرخ رشد فروش در میان صادرکنندگان ۳۶٫۵ درصد بیشتر از شرکت‌های غیرصادراتی در مورد معیار رشد فروش است. میانگین نرخ رشد کل دارایی صادرکنندگان ۱۹ درصد بیشتر از نرخ برآورد شده برای مشاغل غیرصادراتی است. یافته‌های این مطالعه نشان‌دهنده نیاز به اتخاذ سیاست‌هایی است که شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را در اقتصادهای در حال گذار مانند ویتنام برای مشارکت در فعالیت‌های صادراتی تشویق می‌کند. علاوه بر این، یافته‌ها نشان می‌دهد که کمک‌های مالی و مالکیت مناسب، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را قادر می‌سازد تا از فرصت‌های صادراتی برای افزایش فروش و کل دارایی‌ها استفاده کنند(تأثیر صادرات بر رشد بنگاه‌ها).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Effect of Exports on Growth of Small and Medium Sized Enterprises: Evidence from Vietnamese Manufacturing Firms

Abstract

 The paper aims to examine the impact of exports on the growth of Vietnamese manufacturing small and medium-sized enterprises (SMEs) by exploring the information of 36,053 enterprises across 24 manufacturing sectors from the Vietnam Annual Enterprise Survey (VAES) in the period 2014–2019. To deal with the problem of variable variance, autocorrelation, and endogeneity of the model, the paper uses the OLS regression method with a strong standard error method and system GMM. Export participation by SMEs is positively associated with business growth in terms of sales and total assets, according to the findings. The GMM estimate shows that the rate of sales growth among exporters is 36.5 percent greater than that of non-exporting enterprises in the case of the sales growth measure. Exporters’ average total asset growth rate is 19% greater than the rate estimated for non-exporting businesses. The study’s findings indicate the need of adopting policies that promote SMEs in transition economies like Vietnam to engage in exporting activities. Furthermore, the findings show that financial assistance and suitable ownership would enable SMEs to take advantage of export opportunities to increase sales and total assets.