عنوان فارسی مقاله:تأثیر مدیریت دانش بازاریابی بر مزیت رقابتی پایدار: شواهدی از صنعت بانکداری
چکیده
امروزه اهمیت دستیابی به سازمان پایدار با مزیت رقابتی در محیطهای پیچیده مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است. بنابراین، در این مطالعه، دیدگاههای مختلف MKM و نقش آن در رسیدن به SCA در صنعت بانکداری را ارزیابی میکنیم. این تحقیق یک مطالعه تجربی نسبتاً نادر است و بر اصالت آن میافزاید. یافتهها بینشهای ارزشمندی در مورد تعمیمپذیری MKM در یک محیط تحقیقاتی ارائه میدهند. در واقع، هدف این پژوهش، آزمون تجربی تأثیر مدیریت دانش بازاریابی (MKM) بر مزیت رقابتی پایدار (SCA) در صنعت بانکداری ایران است. ابزار تحقیق معتبر برای انجام نظرسنجی از ۱۵۰ نفر از مدیران سطوح عالی و میانی بانک ملت ایران (MBI) استفاده شد. با نرخ پاسخ ۸۱٫۳ درصد، ۱۲۲ پرسشنامه برگشت داده شد. تعداد پرسشنامههای معتبر و قابل استفاده ۱۰۱ پرسشنامه بود. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی، MKM به استراتژیهای سازمانی، فرهنگ و عملکرد مدیران ارشد، فناوری اطلاعات (IT)، تحقیق و توسعه (R&D)، مشتریان داخلی (پرسنل) طبقه بندی شدند.، و مشتری خارجی (مشتری). علاوه بر این، MBI’ SCA در سه بعد بازار، مشتری، مالی طبقهبندی شد. برای آزمون فرضیهها و مدل بیان شده از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. پشتیبانی آماری برای روابط فرضی پیدا شد. علاوه بر این، نشان داده شده است که MKM بیشترین تأثیر را بر SCA بازار محور داشت، در حالی که کمترین تأثیر را بر مشتری محور داشت.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.