تأثیر مدیریت دانش بازاریابی بر مزیت رقابتی پایدار: شواهدی از صنعت بانکداری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 28

تعداد کلمات : 10900

مجله : Accounting

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
28 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1117 بازدید
33,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر مدیریت دانش بازاریابی بر مزیت رقابتی پایدار: شواهدی از صنعت بانکداری

 چکیده

 امروزه اهمیت دستیابی به سازمان پایدار با مزیت رقابتی در محیط‌های پیچیده مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است. بنابراین، در این مطالعه، دیدگاه‌های مختلف MKM و نقش آن در رسیدن به SCA در صنعت بانکداری را ارزیابی می‌کنیم. این تحقیق یک مطالعه تجربی نسبتاً نادر است و بر اصالت آن می‌افزاید. یافته‌ها بینش‌های ارزشمندی در مورد تعمیم‌پذیری MKM در یک محیط تحقیقاتی ارائه می‌دهند. در واقع، هدف این پژوهش، آزمون تجربی تأثیر مدیریت دانش بازاریابی (MKM) بر مزیت رقابتی پایدار (SCA) در صنعت بانکداری ایران است. ابزار تحقیق معتبر برای انجام نظرسنجی از ۱۵۰ نفر از مدیران سطوح عالی و میانی بانک ملت ایران (MBI) استفاده شد. با نرخ پاسخ ۸۱٫۳ درصد، ۱۲۲ پرسشنامه برگشت داده شد. تعداد پرسشنامه‌های معتبر و قابل استفاده ۱۰۱ پرسشنامه بود. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی، MKM به استراتژی‌های سازمانی، فرهنگ و عملکرد مدیران ارشد، فناوری اطلاعات (IT)، تحقیق و توسعه (R&D)، مشتریان داخلی (پرسنل) طبقه بندی شدند.، و مشتری خارجی (مشتری). علاوه بر این، MBI’ SCA در سه بعد بازار، مشتری، مالی طبقه‌بندی شد. برای آزمون فرضیه‌ها و مدل بیان شده از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. پشتیبانی آماری برای روابط فرضی پیدا شد. علاوه بر این، نشان داده شده است که MKM بیشترین تأثیر را بر SCA بازار محور داشت، در حالی که کمترین تأثیر را بر مشتری محور داشت.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The effect of marketing knowledge management on sustainable competitive advantage: Evidence from banking industry

  Abstract

 Nowadays, the importance of achieving sustainable organization with competitive advantage in complex environments has many researchers’ interest. So, in this study, we evaluate different views of MKM and its role to reach SCA within banking industry. This research is relatively the scarce empirical study and adds to its originality. The findings offer valuable insights on the generalizability of MKM in a research setting. In fact, the purpose of this study is to empirically test the effect of the marketing knowledge management (MKM) on sustainable competitive advantage (SCA) within banking industry of Iran. A valid research instrument was utilized to conduct a survey of 150 top- and middle-level managers from Mellat bank of Iran (MBI). With a response rate of 81.3 percent, 122 questionnaires were returned; the number of valid and usable questionnaires was 101. Using exploratory and confirmatory factor analyses, MKM were classified into organizational strategies, culture and performance of senior manager, information technology (IT), research and development (R & D), internal customer (personnel), and external customer (client). Moreover, MBI’ SCA was classified into three dimensions: market, customer, finance. Structural equation modelling was utilized to test the stated hypotheses and model. Statistical support was found for the hypothesized relationships. Moreover it has been shown that MKM maintained the greatest effect on the market centered SCA, while it had the least influence on the customer centered.