عنوان فارسی مقاله:تاثیر سیستم های اطلاعات جغرافیایی(MIS) بر مدیریت مدرسه: منابع چه می گویند؟
چکیده
استفاده از فناوری اطلاعات در مدیریت آموزشی به دلیل کارایی و تاثیر بخشی بالای افزایش روز افزونی دارد. در مراحل اولیه توسعه آن، مهم ترین هدف استفاده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی (MIS) بهبود کارایی فعالیت های اداری مدارس بود. این سیستم برای ذخیره سازی داده های مربوط به دانش آموزان و پرسنل ها استفاده شده است. از این رو بیشتر کاربرد این روش بر ثبت و مقایسه داده ها متمرکز بود تا انتقال و یا تجزیه تحلیل داده ها. طی مراحل تلفیق و یکپارچه سازی آن، ارزش سیستم اطلاعات مدیریتی بیشتر شناخته شد. بررسی منابع کلی، تاثیر مثبت MIS را روی مدیریت مدارس از جمله قابلیت دسترسی بهتر به اطلاعات، مدیریت کارامد تر، بهره برداری و استفاده بهتر از منابع مدرسه، کاهش بار و فشار کاری، مدیریت بهتر زمان و بهبود کیفیت گزارش ها نشان داده اند. یک سری عوامل محدود کننده استفاده از سیستم های اطلاعات مدیریتی در منابع علمی گزارش شده اند که از مهم ترین آن ها عدم وجود زمان کافی، عدم اعتماد به نفس و مهارت، عدم آموزش، عدم پشتیبانی مدیریت مناسب و عدم پشتیبانی فنی می باشند. سیستم های اطلاعات مدیریتی می توانند اطلاعات مورد نیاز را برای مدیران و معلمان در جهت برنامه ریزی، سیاست گذاری و ارزیابی هر چه آگاهانه تر فراهم می سازد. سیستم های اطلاعات جغرافیایی منجر به تحول و تغییر عظیم در مدیریت مدارس در زمینه های رهبری، تصمیم گیری، حجم و تراکم کاری، مدیریت منابع انسانی، ارتباطات، مسئولیت پذیری و برنامه ریزی شده اند. این سیستم ها قادر به یاری کردن مدیران مدارس در تعیین اهداف مدرسه، فرمولاسیون برنامه های راهبردی، توزیع منابع و ارزیابی مدیریت کارکنان علاوه بر موفقیت سازمانی می باشند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.