بررسی تأثیر eWOM (تبلیغات دهان به دهان الکترونیک) در رسانه‌های اجتماعی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 2700

مجله : the international journal of business & management

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
21 نوامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1543 بازدید
25,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی تأثیر eWOM (تبلیغات دهان به دهان الکترونیک) در رسانه‌های اجتماعی بر قصد خرید مصرف کنندگان در صنعت خرده فروشی در سریلانکا

 چکیده  

صنعت خرده فروشی سریلانکا در یک مرحله کاملاً رقابتی قرار دارد. بیشتر خرده فروشان از رسانه‌های اجتماعی به عنوان سیستم اصلی بازاریابی و ارتباطی خود استفاده می‌کنند. هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر eWOM (تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی) بر قصد خرید مصرف کنندگان سریلانکا است. با توجه به این که مصرف کنندگان پست‌ها و بازخورد آنلاین برای خرید محصولات خرده فروشی در سریلانکا را می‌خوانند، eWOM به یکی از فاکتورهای بسیار مهم تبدیل شده است. عوامل اصلی اعتبار، قابلیت اعتماد، داشتن ارزش اطلاعاتی و اهمیت و مرتبط بودن پیام هستند. این یک تحقیق توصیفی است و از روش کمی جمع آوری شده داده‌ها برای بدست آوردن داده‌های تازه از پاسخ دهندگان استفاده شده است.

داده‌ها با استفاده از داده‌های اولیه و ثانویه جمع آوری شد. نظرسنجی مبتنی بر پرسشنامه برای ۲۵۰ پاسخ دهنده که استان‌های غربی و جنوبی سریلانکا را پوشش می‌دهند ارسال شده است. این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS (بسته آماری علوم اجتماعی) استفاده کرده است.

در این تحقیق حاضر انواع مختلفی از تجزیه و تحلیل استفاده شده است. این‌ها تحلیل توصیفی، تحلیل عاملی و تحلیل رگرسیون است. نتیجه تحقیق این تحقیق یافته‌های بسیار جالبی را ارائه داد. اعتبار، قابلیت اطمینان، اطلاع رسانی و ارتباط پیام با تأثیر مثبت و قابل توجهی بر قصد خرید مصرف کنندگان سریلانکا است. مقدار “sig” p کمتر از ۰۵/۰ از جمله ۰۰۰/۰ اعتبار، قابلیت اعتماد، مرتبط بودن پیام و ارزش اطلاعاتی بود. این تحقیق با یافته‌های بالا نشان داد که چگونه می‌توان eWOM را بر قصد خرید تأثیر داد(تبلیغات دهان به دهان الکترونیک).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Investigation on the Impact of eWOM on Social Media towards the Purchase Intention of Consumers in Retail Industry in Sri Lanka

Abstract

 Sri Lankan retail industry is in a very competitive stage. Most of the retailers are using the social media as their main marketing and communication system. This research main aim is to investigate the impact of eWOM (electronic word of mouth) towards the purchase intention of the Sri Lankan consumers. When the consumers are reading online posts and feedbacks to purchase the retail products in Sri Lanka, the eWOM became one of very important factor the present research examined 4 main factors to find out the impact of eWOM towards the purchase intention. The main factors are credibility, trustworthy, informative and message relevance. This is a descriptive research and quantitative data collected method was applied to obtain the fresh data from respondents. Data were collected using both primary and secondary data. The questionnaire based survey sent to 250 respondents which covered western and southern provinces of Sri Lanka. The research used spss (social sciences statistical package) for the analyzing the data. There are different types of analyses were used in this present research. Those are descriptive analysis, factor analysis, and regression analysis. The research outcome of this research gave very interesting findings. The credibility, trustworthy, informative and message relevance have and positive significant influence towards the purchase intention of Sri Lankan consumers. The “sig” p value was less than 0.05 such as 0.000 of credibility, trustworthy, message relevance and informative factors. This research have find out how the eWOM can be impacted towards the purchase intention with the above findings.
    دیدگاهتان را بنویسید