عنوان فارسی مقاله:بررسی تأثیر eWOM (تبلیغات دهان به دهان الکترونیک) در رسانههای اجتماعی بر قصد خرید مصرف کنندگان در صنعت خرده فروشی در سریلانکا
چکیده
صنعت خرده فروشی سریلانکا در یک مرحله کاملاً رقابتی قرار دارد. بیشتر خرده فروشان از رسانههای اجتماعی به عنوان سیستم اصلی بازاریابی و ارتباطی خود استفاده میکنند. هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر eWOM (تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی) بر قصد خرید مصرف کنندگان سریلانکا است. با توجه به این که مصرف کنندگان پستها و بازخورد آنلاین برای خرید محصولات خرده فروشی در سریلانکا را میخوانند، eWOM به یکی از فاکتورهای بسیار مهم تبدیل شده است. عوامل اصلی اعتبار، قابلیت اعتماد، داشتن ارزش اطلاعاتی و اهمیت و مرتبط بودن پیام هستند. این یک تحقیق توصیفی است و از روش کمی جمع آوری شده دادهها برای بدست آوردن دادههای تازه از پاسخ دهندگان استفاده شده است.
دادهها با استفاده از دادههای اولیه و ثانویه جمع آوری شد. نظرسنجی مبتنی بر پرسشنامه برای ۲۵۰ پاسخ دهنده که استانهای غربی و جنوبی سریلانکا را پوشش میدهند ارسال شده است. این تحقیق برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS (بسته آماری علوم اجتماعی) استفاده کرده است.
در این تحقیق حاضر انواع مختلفی از تجزیه و تحلیل استفاده شده است. اینها تحلیل توصیفی، تحلیل عاملی و تحلیل رگرسیون است. نتیجه تحقیق این تحقیق یافتههای بسیار جالبی را ارائه داد. اعتبار، قابلیت اطمینان، اطلاع رسانی و ارتباط پیام با تأثیر مثبت و قابل توجهی بر قصد خرید مصرف کنندگان سریلانکا است. مقدار “sig” p کمتر از ۰۵/۰ از جمله ۰۰۰/۰ اعتبار، قابلیت اعتماد، مرتبط بودن پیام و ارزش اطلاعاتی بود. این تحقیق با یافتههای بالا نشان داد که چگونه میتوان eWOM را بر قصد خرید تأثیر داد(تبلیغات دهان به دهان الکترونیک).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.