تجربه والدین از مشارکت در مطالعه‌ی اختلال طیف اوتیسم کودکان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 16

تعداد کلمات : 7600

مجله : Research in Autism Spectrum Disorders

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
21 فوریه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1100 بازدید
31,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تجربه والدین از مشارکت در مطالعه‌ی اختلال طیف اوتیسم کودکان

 چکیده

زمینه و هدف: مطالعات طولی آینده نگر درباره خواهر و برادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) نقش مهمی در پیشرفت دانش ما در مورد مسیرهای رشد اولیه در ASD دارد. با وجود این مزایای روشن، در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد خطرات یا مضرات احتمالی خانواده‌های شرکت کننده در دست است. به عنوان اولین قدم در پرداختن به این موضوع، ما از والدین در مورد تجربیات خود از شرکت در یک مطالعه خواهر و برادر نوزاد سؤال کردیم.

روش: هشتاد و هشت خانواده به پرسشنامه‌ای که تجربه والدین را از شرکت در یک مطالعه خواهر و برادر نوزاد بررسی می‌کند، پاسخ دادند. سؤالات رضایت والدین از مطالعه، رضایت ادراک شده کودک و انگیزه والدین از شرکت را ارزیابی کرد. این مطالعه شامل والدین دو گروه، (۱) نوزاد با خواهر یا برادر بزرگتر مبتلا به ASD (HR، خطر بالا، ۴۳ نفر و (۲) نوزاد بدون سابقه خانوادگی ASD LR، كم خطر، ۲۱ نفر بود.

یافته‌ها: نتایج نشان داد که والدین به طور کلی از نظر مشارکت در مطالعه مثبت هستند و معایب کمی گزارش شده است. این الگوی هنگام تقسیم پاسخ والدین به دو گروه منعکس شد. هیچ نشانه‌ای برای تفاوت گروهی بین والدین نوزادان در معرض خطر بالا و کم خطر برای ASD وجود نداشت(تجربه والدین در مطالعه‌ی اوتیسم).

نتیجه گیری: یافته‌های ما اولین قدم برای درک تجربیات والدین از شرکت در یک مطالعه خواهر و برادر نوزاد است. بیشتر والدین از مشارکت در مطالعه رضایت داشتند و فقط معایب کمی گزارش شده است. نتایج ما پیامدهای خوبی در بحث‌های اخلاقی در مورد مزایا و خطرات مربوط به مطالعات خواهر و برادر نوزاد در بزرگسالان دارد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Parents’ experiences from participating in an infant sibling study of autism spectrum disorder

Abstract

Background: Prospective longitudinal studies of infant siblings of children with autism spectrum disorder (ASD) play an important role in advancing our knowledge about early developmental pathways in ASD. Despite this clear benefit, currently little is known about potential risks or disadvantages for participating families. As a first step in addressing this issue, we asked parents about their experiences from participating in an infant sibling study. Method: Eighty-eight families responded to a questionnaire examining parents’ experiences from participating in an infant sibling study. The questions assessed parents’ satisfaction with the study, the child’s perceived satisfaction, and the parents’ motivation for participating. The study included parents of two groups, (1) infants with an older sibling diagnosed with ASD (HR, high risk, n = 43) and (2) infants with no familial history of ASD (LR, low risk, n = 21). Results: The results indicated that parents are generally positive about study participation and few disadvantages were reported. This pattern was mirrored when splitting parents’ responses into the two groups. There was no indication for group differences between parents of infants at high risk and low risk for ASD. Conclusion: Our findings present a first step into understanding parents’ experiences from participating in an infant sibling study. Most parents were satisfied with participation in the study and only few disadvantages were reported. Our results have implications for ethical discussions about benefits and risks regarding infant sibling studies in various fields.