تسهیم واشتراک دانش در میان دانشگاهیان مالزی: تاثیر تعهد عاطفی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 22

تعداد کلمات : 6000

مجله : The Electronic Journal of Knowledge Management

انتشار : 2013

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
12 آوریل 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1886 بازدید
21,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: تسهیم دانش در میان دانشگاهیان مالزی: تاثیر تعهد عاطفی

 چکیده

 دانش در ذات انسان نهادینه شده و انتقال  آن به سایرین سخت است. عدم تمایل به تسهیم دانش یکی از  موانع اصلی پیش روی آن است. در  یک دانشگاه، این وضعیت نیز می تواند هشدار دهنده باشد زیرا دانشگاه یک سازمان دانش محور است. تسهیم دانش به دانشگاه ها در تقویت فعالیت های پژوهشی و آموزشی کمک می کند. علی رغم اهمیت تسهیم دانش،  بسیاری از دانشگاهیان دارای دانش عظیمی می باشند. هدف این مقاله به صورت زیر است :۱-ارزیابی اثر این دو عامل عاطفی در قصد تسهیم دانش ۲- بررسی  تفاوت ادراک از تسهیم دانش در دانشگاه های دولتی از خصوصی. مدل تحقیق شامل تئوری رفتار برنامه ریزی شده و دو  مولفه عاطفی است. به منظور بررسی مدل تحقیق، یک نظر سنجی با  تعداد ۵۴۵ دانشگاهی از ۳۰ دانشگاه در مالزی انجام شد. رگرسیون خطی  چندگانه برای بررسی مدل تحقیق استفاده شد. از سوی دیگر،   آزمون تی برای بررسی تفاوت بین دانشگاه های خصوصی و دولتی استفاده شد(تسهیم واشتراک دانش در میان دانشگاهیان). به طور کلی یافته ها نشان داد که اثر عاطفی برای  رفتار تسهیم دانش بسیار مهم است.  تجزیه تحلیل آزمون t نشان می دهد که تفاوت های معنی داری بین دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد. این مقاله با ارزیابی اثر عوامل عاطفی( تعهد عاطفی و  اعتماد عاطفی) در قصد  تسهیم دانش به غنای مطالب علمی کمک شایانی می کند. این مقاله هم چنین درک  و دانش قوی از تفاوت های تسهیم دانش در دانشگاه دولتی و  خصوصی ارایه می کند.  مدیران دانشگاه ها باید سیاست ها و فعالیت هایی را برای تقویت پیوند عاطفی بین دانشگاهیان به منظور تسهیل   تسهیم دانش در دانشگاه های مالزی اجرا کنند.  این موضوع از اهمیت زیادی برای دانشگاه های خصوصی برخوردار است زیرا نتایج نشان می دهد که قصد تسهیم دانش  در دانشگاه های خصوصی کم تر از دانشگاه های دولتی است

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Knowledge Sharing Among Malaysian Academics: Influence of Affective Commitment and Trust

Abstract

Tacit knowledge, which refers to the know-how, is critical to understand and reuse since it is located in the human heads. It represents the foremost element for human and team evaluation. Seeking for tacit knowledge is achieved only by communicating with the concerned persons, which makes losing it axiomatic if people leave their work without documenting their know-how. Thus, providing a collaborative environment based on a common conceptualization of the domain to formalize the experts’ knowledge and to share their outcomes is required. However, some barriers pertaining to cultural and social factors such as personality traits impede capturing the conceptual model. To cope with these issues, we have proposed a generic two-step methodology that copes with human barriers when capturing the domain experts’ tacit knowledge, their skills, and seeds terms in order to converge to a common knowledge representation. Considering the scientific research management as a use case, we followed the proposed methodology to formalize our scientific research knowledge in the context of network and communication research field. Based on the generated ontology, we have developed a semantic web platform that allows collaboratively annotating experts’ knowledge in a computer interpretable format that can be shared and reused by human and machines. Our evaluation is based on end users’ quality of experience and feedbacks.

    دیدگاهتان را بنویسید