تغییرات رشدی در اثرات اندازه برای مسائل جمع ساده

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19

تعداد کلمات : 12000

مجله : Journal of Experimental Child Psychology

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 ژوئن 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1227 بازدید
28,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تغییرات رشدی در اثرات اندازه برای  مسائل جمع ساده و غیر جمع در کودکان ۶تا۱۲ ساله و بزرگ سالان

چکیده

 در حوزه حساب شناختی، اثر اندازه مربوط به افزایش زمان حل به عنوان تابعی از اندازه عملوندهای درگیر در مسائل است. در این مطالعه، ما تکامل اثرات اندازه مرتبط با مسائل جمع را در طول رشد پیگیری کردیم. ما پیشرفت زمان حل را برای مسائل بسیار کوچکی که شامل عملوندها از ۲ تا ۴، مسائل بزرگتر و مسائل-۱ (مسائل ۱ به عنوان یکی از عملوندها) در کودکان از کلاس ۱ تا کلاس ۵ و بزرگسالان را بررسی می‌کنیم. برای اولین بار، ما وجود یک اثر اندازه را برای مسائل جمع با جمع حداکثر ۸ در کودکان کلاس ۱ ثبت می‌کنیم. در مقابل، از کلاس ۳ تا بزرگسالی، این اثر اندازه قابل اثبات نیست.، برای مسائل غیر جمع، در حالی که یک اثر اندازه کلی هنگام تقابل مسائل کوچک یک رقمی با مسائل بزرگ مشاهده می‌شود، ما نشان می‌دهیم که، از کلاس ۱ تا بزرگسالی، یک اثر اندازه مداوم به عنوان تابعی از جمع مسائل مشاهده نشده است در حقیقت، برای همه گروه‌های سنی، مسائل متوسط ۸، ۹ و ۱۰ به هیچ وجه اثر اندازه‌ای ندارند. با توجه به اینکه از اثر اندازه مسئله بعضاً به عنوان یکی از قوی‌ترین و قابل اعتمادترین تأثیرات در منابع شناخت عددی یاد می‌شود، نتایج ما لزوماً تفسیر نظری آن را به چالش می‌کشند(تغییرات رشدی در اثرات اندازه).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Developmental changes in size effects for simple tie and non-tie addition problems in 6- to 12-year-old children and adults

Abstract

 In the domain of cognitive arithmetic, the size effect corresponds to an increase in solution times as a function of the size of the operands involved in the problems. In this study, we tracked the evolution of size effects associated with tie and non-tie addition problems across development. We scrutinized the progression of solution times for very small problems involving operands from 2 to 4, larger problems, and 1-problems (problems involving 1 as one of the operands) in children from Grade 1 to Grade 5 and adults. For the first time, we document the presence of a size effect for tie problems with a sum up to 8 in Grade 1 children. In contrast, from Grade 3 until adulthood, this size effect could not be evidenced. Crucially, for non-tie problems, whereas a general size effect is observed when contrasting small one-digit additions with large additions, we show that, from Grade 1 until adulthood, a continuous size effect as a function of the sum of the problems is not observed. In fact, for all age groups, medium problems with sums of 8, 9, and 10 do not present a size effect at all. Given that the problem size effect is sometimes referred to as one of the most robust and reliable effects in the numerical cognition literature, our results necessarily challenge its theoretical interpretation.