عنوان فارسی مقاله:تغییرات رشدی در اثرات اندازه برای مسائل جمع ساده و غیر جمع در کودکان ۶تا۱۲ ساله و بزرگ سالان
چکیده
در حوزه حساب شناختی، اثر اندازه مربوط به افزایش زمان حل به عنوان تابعی از اندازه عملوندهای درگیر در مسائل است. در این مطالعه، ما تکامل اثرات اندازه مرتبط با مسائل جمع را در طول رشد پیگیری کردیم. ما پیشرفت زمان حل را برای مسائل بسیار کوچکی که شامل عملوندها از ۲ تا ۴، مسائل بزرگتر و مسائل-۱ (مسائل ۱ به عنوان یکی از عملوندها) در کودکان از کلاس ۱ تا کلاس ۵ و بزرگسالان را بررسی میکنیم. برای اولین بار، ما وجود یک اثر اندازه را برای مسائل جمع با جمع حداکثر ۸ در کودکان کلاس ۱ ثبت میکنیم. در مقابل، از کلاس ۳ تا بزرگسالی، این اثر اندازه قابل اثبات نیست.، برای مسائل غیر جمع، در حالی که یک اثر اندازه کلی هنگام تقابل مسائل کوچک یک رقمی با مسائل بزرگ مشاهده میشود، ما نشان میدهیم که، از کلاس ۱ تا بزرگسالی، یک اثر اندازه مداوم به عنوان تابعی از جمع مسائل مشاهده نشده است در حقیقت، برای همه گروههای سنی، مسائل متوسط ۸، ۹ و ۱۰ به هیچ وجه اثر اندازهای ندارند. با توجه به اینکه از اثر اندازه مسئله بعضاً به عنوان یکی از قویترین و قابل اعتمادترین تأثیرات در منابع شناخت عددی یاد میشود، نتایج ما لزوماً تفسیر نظری آن را به چالش میکشند(تغییرات رشدی در اثرات اندازه).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.