بررسی همبستگی و ارتباط منابع گروه و تیم با رضامندی و تقویت و غنی سازی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 23

تعداد کلمات : 7400

مجله : Journal of Vocational Behavior

انتشار : 2010

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
23 آگوست 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2036 بازدید
14,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی همبستگی و ارتباط منابع گروه و تیم با رضامندی و تقویت و غنی سازی شغل- خانواده

 چکیده  

 تاثیرات مثبت فعالیت در یک زمینه از زندگی (یعنی شغل یا خانواده)، بر روی کارایی در دیگر زمینه‌های زندگی و حیات بررسی شده است. هدف این مطالعه، بررسی شیوه‌ی استفاده از منابع تیمی توسط کارمندان است که با محیط کار در زمینه‌ی شغلی و غیر شغلی با تقویت شغل و خانواده همبستگی دارد. در این تحقیق، اهمیت منابع گروهی و تیمی در بهبود رضامندی از تحقیقات کار و خانواده با مدل منابع- مزیت- توسعه تعیین شد. به منظور آنالیز اطلاعات ۳۴۴ دانشجودر طرح‌های کلاسی، مدل سازی معادله‌ی ساختاری چند مرحله‌ای MSEM مشخص شد که افراد از طریق منابع گروهی، تقویت شغل با خانواده را دارند. همچنین، تقویت یک متغیر تعدیل کننده همبستگی بین منابع تیم و رضامندی در زمینه‌های مختلف است(تقویت و غنی سازی شغل- خانواده).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Linking team resources to work–family enrichment and satisfaction

Abstract

Work–family scholars now recognize the potential positive effects of participation in one life domain (i.e., work or family) on performance in other life domains. We examined how employees might benefit from team resources, which are highly relevant to the modern workplace, in both work and nonwork domains via work–family enrichment. Using the Resource–Gain–Development model (Wayne, Grzywacz, Carlson, & Kacmar, 2007), we explored how team resources contribute to enrichment and resulting project and family satisfaction. Using multilevel structural equation modeling (ML-SEM) to analyze student data (N= 344) across multiple class projects, we demonstrated that individuals with team resources were more likely to experience both work-to-family and family-to-work enrichment. Further, enrichment mediated the relationship between team resources and satisfaction with the originating domain.
دیدگاهتان را بنویسید