خودارزیابی در توسعه مهارت های حل مسئله ریاضی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 12000

مجله : education sciences

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
1 آوریل 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1500 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:خودارزیابی در توسعه مهارت های حل مسئله ریاضی

چکیده

  خودارزیابی، در چارچوب آموزش، روشی است که دانش آموزان را برای ایفای نقش فعال در بررسی عملکرد خود برمی انگیزد. خود ارزیابی یا خود ارزشیابی به عنوان «ارزیابی یا قضاوت در مورد «ارزش» عملکرد فرد و شناسایی نقاط قوت و ضعف فرد با در نظر گرفتن بهبود نتایج یادگیری تعریف شده است. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین خودارزیابی و رشد و بهبود مهارت های حل مسئله در ریاضیات می باشد. به طور خاص، این تحقیق بر میزان دقیق بودن خود ارزیابی‌های دانش‌آموزان در مقایسه با ارزیابی‌های بیرونی متمرکز است، و آیا (و چگونه) دقت در خودارزیابی در میان فرآیندهای مختلف درگیر در فعالیت حل مسئله تغییر کرده است. شرکت‌کنندگان دانش‌آموزان کلاس ۱۱ (از همه ۱۸۲ شرکت‌کننده) در سال تحصیلی ۲۰۲۰/۲۰۲۱ هستند که از آنها خواسته شد تا ۸ مسئله ریاضی واقعی را با استفاده از محیط محاسباتی پیشرفته (ACE) حل کنند. هر مسئله توسط یک معلم خصوصی ارزیابی شد و توسط خود دانش‌آموزان براساس یک عنوان مشترک با پنج شاخص ارزیابی شد: درک موقعیت مشکل‌زا، شناسایی راهبرد حل، توسعه فرآیند حل، استدلال استراتژی انتخابی و مناسب. و استفاده موثر از ACE. از طریق تجزیه و تحلیل کمی، خودارزیابی دانش آموزان و ارزیابی معلمان مورد مقایسه قرار گرفت. داده ها با پاسخ های دانش آموزان به پرسشنامه بررسی شد. نتایج یک همبستگی کلی بین ارزشیابی معلم خصوصی و خودارزیابی با تمایل دانش آموزان به دست کم گرفتن عملکرد خود را نشان می دهد. علاوه بر این، دانش‌آموزان در خودارزیابی در شاخص‌ها دقیق‌تر بودند: توسعه فرآیند حل و استفاده از ACE، در حالی که مشکلات عمده‌ای در خودارزیابی برای شاخص‌ها: درک موقعیت مشکل‌ساز و استدلال داشتند(توسعه مهارت های حل مسئله ریاضی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:Self-Assessment in the Development of Mathematical Problem-Solving Skills

Abstract

 Self-assessment, in the education framework, is a methodology that motivates students to play an active role in reviewing their performance. It is defined as “the evaluation or judgment of ‘the worth’ of one’s performance and the identification of one’s strengths and weaknesses with a view to improving one’s learning outcomes”. The goal of this research is to study the relationship between self-assessment and the development and improvement of problem-solving skills in Mathematics. In particular, the investigation focuses on how accurate the students’ self-evaluations are when compared to external ones, and if (and how) the accuracy in self-assessment changed among the various processes involved in the problem-solving activity. Participants are grade 11 students (in all 182 participants) in school year 2020/2021 who were asked to solve 8 real-world mathematical problems using an Advanced Computing Environment (ACE). Each problem was assessed by a tutor and self-assessed by students themselves, according to a shared rubric with five indicators: Comprehension of the problematic situation, identification of the solving strategy, development of the solving process, argumentation of the chosen strategy, and appropriate and effective use of the ACE. Through a quantitative analysis, students’ self-assessment and tutors’ assessment were compared; data were cross-checked with students’ answers to a questionnaire. The results show a general correlation between tutor assessment and self-assessment, with a tendency of students to underestimate their performance. Moreover, students were more precise in self-assessing in the indicators: Development of the solving process and use of the ACE, while they had major difficulties in self-assessment for the indicators: Comprehension of the problematic situation and argumentation.