تأثیر گرایش کارآفرینی، گرایش بازاری و جنسیت بر عملکرد تجاری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 12800

مجله : laws

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 فوریه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1180 بازدید
31,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر گرایش کارآفرینی، گرایش بازاری و جنسیت بر عملکرد تجاری: مطالعه تجربی SMEs در بنگلادش

 چکیده

  پیامدهای هر دو جهت گیری کارآفرینی (EO) و جهت گیری بازار (MO) در درک عملکرد تجاری از نظر SME ها بسیار حیاتی بوده است. با این حال، کاربرد تحقیقاتی EO و MO در عملکرد در چشم انداز کشور در حال توسعه زیاد نیست. همچنین، مطالعات گذشته تفاوت جنسیتی را در درک عملکرد کسب و کار SME در پرتو EO و MO در نظر نگرفتند. این تحقیق در شهر داکا، بنگلادش انجام شده است، زیرا در حال حاضر تعدادی از مشاغل کوچک و متوسط ​​در حال توسعه هستند که انتظار می رود با ایجاد اشتغال جدید و فرصت های بیشتر به پیشرفت اقتصادی کمک کنند. از این رو، اهداف نهایی این مطالعه بررسی تأثیر EO و MO بر عملکرد SMEs، همراه با در نظر گرفتن تفاوت جنسیتی است. ۲۳۳ کارآفرین SME به عنوان پاسخ دهندگان نظرسنجی به این مطالعه پاسخ دادند و از روش نمونه گیری غیراحتمالی پیروی کردند (n = 233). برای تجزیه و تحلیل از نرم افزار SPSS استفاده شده است که از طریق آن تجزیه و تحلیل همبستگی، رگرسیون و ANOVA انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که هر دو EO و MO پیش‌بینی‌کننده‌های قوی عملکرد SME بودند، در حالی که هیچ تفاوت جنسیتی بین EO و MO مشاهده نشد. همچنین، یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد که افزایش و پیاده‌سازی EO و MO باعث افزایش عملکرد تجاری SMEها در زمینه بنگلادش می‌شود(جنسیت بر عملکرد تجاری).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Effect of Entrepreneurial Orientation, Market Orientation and Gender on Business Performance: An Empirical Study of SMEs in Bangladesh

Abstract

 The implications of both entrepreneurial orientation (EO) and market orientation (MO) have been very critical in grasping business performance in terms of SMEs. Still, the research application of EO and MO on performance is not very abundant in a developing country perspective. Also, past studies did not take into account gender difference in understanding the performance of SME business in light of EO and MO. The research has been undertaken in Dhaka city, Bangladesh, as there is a number of SME businesses currently developing, which are expected to contribute to the economic progress by generating new employment and more opportunities. Hence, the ultimate objectives of the study are to examine the impact of EO and MO on performance of SMEs, along considering gender difference. 233 SME entrepreneurs responded to this study as survey respondents, followed non-probability sampling measure (n = 233). For analysis, SPSS software is used, through which correlation, regression, and ANOVA analysis were run. Results reveal that both EO and MO were strong predictors of SME performance, while no gender difference was noticed among EO and MO. Also, study findings suggest that enhancing and implementing EO and MO will heighten business performance of SMEs in Bangladesh context.