عنوان فارسی مقاله:تأثیر گرایش کارآفرینی، گرایش بازاری و جنسیت بر عملکرد تجاری: مطالعه تجربی SMEs در بنگلادش
چکیده
پیامدهای هر دو جهت گیری کارآفرینی (EO) و جهت گیری بازار (MO) در درک عملکرد تجاری از نظر SME ها بسیار حیاتی بوده است. با این حال، کاربرد تحقیقاتی EO و MO در عملکرد در چشم انداز کشور در حال توسعه زیاد نیست. همچنین، مطالعات گذشته تفاوت جنسیتی را در درک عملکرد کسب و کار SME در پرتو EO و MO در نظر نگرفتند. این تحقیق در شهر داکا، بنگلادش انجام شده است، زیرا در حال حاضر تعدادی از مشاغل کوچک و متوسط در حال توسعه هستند که انتظار می رود با ایجاد اشتغال جدید و فرصت های بیشتر به پیشرفت اقتصادی کمک کنند. از این رو، اهداف نهایی این مطالعه بررسی تأثیر EO و MO بر عملکرد SMEs، همراه با در نظر گرفتن تفاوت جنسیتی است. ۲۳۳ کارآفرین SME به عنوان پاسخ دهندگان نظرسنجی به این مطالعه پاسخ دادند و از روش نمونه گیری غیراحتمالی پیروی کردند (n = 233). برای تجزیه و تحلیل از نرم افزار SPSS استفاده شده است که از طریق آن تجزیه و تحلیل همبستگی، رگرسیون و ANOVA انجام شد. نتایج نشان میدهد که هر دو EO و MO پیشبینیکنندههای قوی عملکرد SME بودند، در حالی که هیچ تفاوت جنسیتی بین EO و MO مشاهده نشد. همچنین، یافتههای مطالعه نشان میدهد که افزایش و پیادهسازی EO و MO باعث افزایش عملکرد تجاری SMEها در زمینه بنگلادش میشود(جنسیت بر عملکرد تجاری).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.