عنوان فارسی مقاله:اثرات خوشحالی و ناراحتی روی مصرف اسنک در کودکان
چکیده
کودکان دارای عادت غذا خوردن احساسی یا هیجانی هستند (برای مثال غذا خوردن در پاسخ به هیجانات و احساسات مثبت و منفی)، ولی تحقیقات فعلی غالباً بر گزارش کودکان و والدین متکی بودهاند و لذا به خوبی منعکس کنندهی رفتارهای خوردن واقعی کودکان نیتسند. این مطالعه به بررسی اثرات خوشحالی و ناراحتی روی مصرف اسنک کودکان و نیز بررسی این که آیا ویژگیهای کودکان (وزن، جنسیت و سن) با روحیه برای پیش بینی مصرف اسنک ارتباط دارد یا خیر. به منظور تحریک روحیه و خلق و خوی، کودکان (۹۱ نفر، سن ۶٫۸ سال، ۴۸ پسر) به طور تصادفی در یک از سه شرایط القای احساس (شادی، غم و خنثی) قرار گرفتند. میزان مصرف میان وعده کودکان پس از القای خلق مشاهده و اندازه گیری شد. یافتهها نشان داد که کودکان در شرایط ناراحت مقدار بیشتری از شکلات مصرف میکنند و شرایط خوشحالی و خنثی پس از آن قرار دارند با این حال، الگوی معکوس برای کراکر ماهی مشاهده شد: کودکان در شرایط بی تفاوت، و خنثی، انرزی بیشتری را از اسنک نسبت به شرایط شادی مصرف کردند. وضعیت وزن کودکان و جنسیت اثر متقابل با روحیه و خلق و خوی برای پیش بینی مصرف اسنک داشت. سن کودک با خلق و خوی اثر متقابل داشت: کودکان در سن بالا شکلات بیشتری در شرایط ناراحتی در مقایسه با کودکان کوچکتر مصرف کردند. سن کودک ارتباطی با مصرف اسنک در شرایطی خوشحالی و بی تفاوتی نداشت. این مطالعه نشان میدهد که خوردن احساسی در پاسخ به هیجانات مثبت و منفی در کودکی مشهود است، ولی این رفتار در طی این دوره توسعه مییابد:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.