عنوان فارسی مقاله:شفقت خود در دانشجویان مددکاری اجتماعی ایرلندی: روابط بین تاب آوری، مشارکت و انگیزه
چکیده
شفقت به خود معنایی از رنج زندگی را که با روانشناسی مثبت وجودی همسو می شود بیان میکند. اگرچه این سازه برای محافظت از سلامت روانی ما شناخته شده است، نحوه تقویت شفقت باید ارزیابی شود. دانشجویان مددکاری اجتماعی از میزان بالایی از مشکلات سلامت روان رنج می برند. با این حال، تحقیقات در مورد شفقت به خود در این جمعیت هنوز باید توسعه یابد. این مطالعه با هدف ارزیابی روابط بین شفقت به خود و سازههای مثبت سنتیتر – تابآوری، مشارکت و انگیزه، و (ب) تفاوتهای این سازهها بین سطوح مطالعات برای اطلاع از چگونگی افزایش شفقت به خود در کار اجتماعی انجام شد. دانشجویان. در مجموع ۱۲۹ دانشجوی مددکاری اجتماعی ایرلندی مقیاس های خودگزارشی را در رابطه با شفقت به خود، تاب آوری، مشارکت و انگیزه تکمیل کردند. همبستگی، رگرسیون و MANOVA یک طرفه انجام شد. شفقت به خود با جنسیت، سن، تاب آوری، مشارکت و انگیزه درونی مرتبط بود. تابآوری و انگیزه درونی پیشبینیکنندههای معنادار شفقت به خود بودند. تفاوت معنی داری در سطوح این سازه ها بین سطوح مطالعاتی وجود نداشت. یافتهها نشان میدهد که مربیان مددکاری اجتماعی در سطوح مختلف میتوانند تابآوری و انگیزه درونی دانشجویان را برای پرورش شفقت به خود در دانشجویان تقویت کنند. همچنین روابط نزدیک بین خود شفقت، تاب آوری و انگیزه درونی نشان می دهد که جهت دهی دانشجویان به معنای مطالعات به سلامت روان آنها کمک می کند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.