دانش جمع سپاری شده در تصمیم گیری سازمانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26

تعداد کلمات : 8000

مجله : Knowledge

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1182 بازدید
37,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:دانش جمع سپاری شده در تصمیم گیری سازمانی

 چکیده

 ناکارآمدی‌ها به طور طبیعی با افزایش اندازه و پیچیدگی سازمان‌ها شکل می‌گیرند. دانش مورد نیاز برای رسیدگی به این ناکارآمدی‌ها اغلب در سیلوهای سازمانی مختلف، مکان‌های جغرافیایی و رشته‌های حرفه‌ای ارائه می‌شود. جمع سپاری راهی برای بهره گیری از دانش و تجربیات گروه‌های مختلف مردم برای شناسایی سریع و حل مؤثر ناکارآمدی‌ها فراهم می‌کند. ما یک نمونه اولیه سیستم جمع‌سپاری را بر اساس شیوه‌های تفکر طراحی ایجاد کردیم تا به کارمندان اجازه دهیم یک مدل ذهنی مشترک بسازند و به طور مشترک برای شناسایی، توصیف، و رتبه‌بندی ناکارآمدی‌ها و همچنین توسعه راه‌حل‌های ممکن کار کنند. ما مطالعه‌ای انجام دادیم تا ارزیابی کنیم که چگونه ارائه دانش جمع‌سپاری (رای‌ها/ اولویت‌ها، استدلال‌های پشتیبانی، و غیره) از کارمندان بر تصمیم‌گیرندگان سازمانی (DMs) تأثیر می‌گذارد. علیرغم پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه دانش جمع‌سپاری بر تصمیم‌گیری‌های آن‌ها تأثیر می‌گذارد، ارائه این دانش به DM تأثیر قابل‌توجهی در رأی دادن آنها به راه‌حل‌های مختلف نداشت. ما تفاوت‌های قابل توجهی در مدل‌های ذهنی کارکنان و DM پیدا کردیم. ما توضیحات مختلفی را برای این رفتار بر اساس تجزیه و تحلیل بلاغی و سایر پاسخ‌های نظرسنجی از DMs و مشارکت‌کنندگان ارائه می‌کنیم. ما بیشتر توضیحات نظری مختلف را مورد بحث قرار می‌دهیم، از جمله اثرات سوگیری‌های مختلف و اینرسی تصمیم‌گیری، و مسائل بالقوه با انواع دانش استخراج‌شده و ارائه‌شده به DMs(دانش جمع سپاری شده).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Crowdsourced Knowledge in Organizational Decision Making

Abstract

 Inefficiencies naturally form as organizations grow in size and complexity. The knowledge required to address these inefficiencies is often stove-piped across different organizational silos, geographic locations, and professional disciplines. Crowdsourcing provides a way to tap into the knowledge and experiences of diverse groups of people to rapidly identify and more effectively solve inefficiencies. We developed a prototype crowdsourcing system based on design thinking practices to allow employees to build a shared mental model and work collaboratively to identify, characterize, and rank inefficiencies, as well as to develop possible solutions. We conducted a study to assess how presenting crowdsourced knowledge (votes/preferences, supporting argumentation, etc.) from employees affected organizational Decision Makers (DMs). In spite of predictions that crowdsourced knowledge would influence their decisions, presenting this knowledge to DMs had no significant effect on their voting for various solutions. We found significant differences in the mental models of employees and DMs. We offer various explanations for this behavior based on rhetorical analysis and other survey responses from DMs and contributors. We further discuss different theoretical explanations, including the effects of various biases and decision inertia, and potential issues with the types of knowledge elicited and presented to DMs.