تأثیر وضعیت مادر شاغل بر دستاورد و موفقیت تحصیلات کودکان: شواهدی از داده های طولی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26

تعداد کلمات : 11000

مجله : economies

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1189 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر وضعیت مادر شاغل بر دستاورد و موفقیت تحصیلات کودکان: شواهدی از داده های طولی

 چکیده

  این مطالعه بر این بحث استوار است که آیا اشتغال مادران در اوایل زندگی فرزندان تأثیر مثبت یا منفی بر فرزندان در بزرگسالی آنها دارد یا خیر. این مبتنی بر این واقعیت است که اشتغال اغلب منجر به کاهش زمان خانواده می شود که در آن مادر ممکن است نتواند به طور کامل از فرزندان خود مراقبت کند. این مطالعه اثرات وضعیت اشتغال مادران را بر تحصیل کودکان در کوتاه مدت و بلند مدت در ۲۴ استان اندونزی برآورد کرد. این مطالعه از داده‌های مربوط به کودکان سه موج از بررسی زندگی خانوادگی اندونزی (IFLS) استفاده کرد: IFLS-3 (در سال ۲۰۰۰) در سن ۰-۷ سال، IFLS-4 (در سال ۲۰۰۷) در سنین ۷-۱۴ سال و IFLS-5 ( در سال ۲۰۱۴) در سنین ۱۴ تا ۲۱ سال. متغیر پیامد تحصیلات فرزندان و متغیر مورد نظر وضعیت اشتغال مادر بود. برای غلبه بر درون زایی، تحلیل رابطه بین متغیرهای پیامد و علاقه در این مطالعه با استفاده از روش برآورد حداقل مربعات معمولی (OLS) و متغیرهای ابزاری (IV) انجام شد. این مطالعه همچنین از یک طرح مقطعی استفاده کرد که IFLS-4 (در سال ۲۰۰۷) و IFLS-5 (در سال ۲۰۱۴) را به طور جداگانه تخمین زد. یافته اصلی حاکی از آن است که وضعیت اشتغال مادر به طور مثبت بر تحصیل فرزندان در کوتاه مدت و بلندمدت تأثیر گذاشته است، همانطور که توسط نتایج برآورد حداقل مربعات معمولی (OLS) مشهود است. برآورد متغیر ابزاری (IV) نشان داد که تصمیم‌گیری ابزار قوی است. و همچنین نشان داد که تصمیم گیری مادران در خانواده بر فرصت آنها برای کار تأثیر می گذارد. این پژوهش می‌تواند به تقویت خود مرزی مادران شاغل و مفهوم تسهیل کار-خانواده در خانواده کمک کند. همچنین می تواند مرجعی برای ذینفعان درگیر در سیاست گذاری برای تنظیم سیاست هایی باشد که مادر شاغل را برای ایجاد محیط کاری ایده آل تسهیل و حمایت می کند. انتظار می رود این شرایط از رشد کودکان و همچنین ایجاد برابری برای مادران شاغل در اندونزی حمایت کند(دستاورد و موفقیت تحصیلات کودکان).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Effect of Working Mother Status on Children’s Education Attainment: Evidence from Longitudinal Data

Abstract

 This study builds on the debate on whether mothers‘ employment in the early life of children bring positive or negative impact to children in later life. This is based on the fact that employment often result in reduced family time in which mother may not be able to take care of their children fully. This study estimated the effects of mothers’ employment status on children’s education in the short-term and in the long-term in 24 provinces in Indonesia. This study used data on children from three waves of the Indonesia Family Life Survey (IFLS): IFLS-3 (in 2000) aged 0–7 years, IFLS-4 (in 2007) aged 7–14 years, and IFLS-5 (in 2014) aged 14–21 years. The outcome variable was the children’s education and the variable of interest was the mother’s employment status. To overcome endogeneity, the analysis of the relationship between outcome and interest variables in this study was done by using the ordinary least square estimation (OLS) method and instrumental variables (IV). This study also used a cross-sectional design which estimated IFLS-4 (in 2007) and IFLS-5 (in 2014), separately. The main finding suggests that the mother’s employment status positively influenced children’s education both in the short- and long-term, as evidenced by the ordinary least square estimation (OLS) results. The instrumental variable (IV) estimate showed that decision-making was a strong instrument; and, it further revealed that mothers’ decision-making within the family affected their opportunity to work. This research could contribute to strengthening working mothers’ self-border and the concept of work-family facilitation in a family. It could also become a reference for stakeholders involved in the policy making to regulate policies which facilitate and support working mother to create ideal working environment. This condition is expected to supports children’sdevelopment as well as creating equity for working mothers in Indonesia.