عنوان فارسی مقاله:تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتری در بانکداری شرکتی: کاربرد در بانک در قزاقستان
چکیده
یکی از مؤسساتی که در بخش خدمات خدمات گسترده ای ارائه می دهد، بانک ها هستند. در بخش بانکی نیز آگاهی از نحوه ادراک مشتریان از خدمات بسیار مهم است. به همین دلیل، اصلاح خدمات با سنجش مستمر رضایت مشتریان بانک ها به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. مطالعات متعددی با هدف سنجش کیفیت خدمات نیز در بخش بانکی انجام شده است. در زمینه ارائه خدمات موثرتر به مشتریان در بانکداری شرکتی، توسعه پیشنهادهای ملموس و عملی بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. بنابراین، در این تحقیق تلاش می شود تا چگونگی درک مشتریان از خدمات و ویژگی های آنها در بخش بانکداری شرکتی را دریابد. هدف از این تحقیق سنجش نحوه درک مشتریان از سطح کیفیت خدمات بانک است. با توجه به درجه اهمیتی که به ابعاد کیفی پیشبینیشده داده میشود، سعی شد با اولویت دادن به کدام بعد یا ابعاد، سطح کیفی ارتقا یابد. به عنوان یک مدل، اجرای «مدل سنجش کیفیت خدمات SERVQUAL» که توسط پاروسمن، زیتمال و بری توسعه یافته است، پیشبینی شده است. رضایت یا نارضایتی مشتریان با مدل مذکور ارزیابی می شود. این مدل بر روی بانک ها به عنوان نهادی در بخش خدمات اعمال شده است. در ارزیابی نتایج نظرسنجی از تحلیل های آماری، پایایی و همبستگی استفاده شد. نتایج نشان داده است که کیفیت خدمات تاثیر زیادی بر رضایت مشتری دارد(رضایت مشتری در بانکداری شرکتی).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.