رفتارهای دینامیک و پویای پل‌ها تحت برانگیختگی لرزه‌ای با کوبش

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 20

تعداد کلمات : 2400

مجله : Civil Engineering

انتشار : 2017

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
25 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1427 بازدید
17,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رفتارهای دینامیک و پویای پل‌ها تحت برانگیختگی لرزه‌ای با کوبش بین تیرهای مجاور

 چکیده

 یک سیستم مکانیکی ایده آل، برای بررسی رفتارهای پاسخ سیستم پل متشکل ازچندین تکیه گاه ساده پیشنهاد می‌شود. این سیستم به صورت نوسان ساز های چند گانه مدل سازی شده و واحدهای نوسانی فردی متشکل از سیستم با سه درجه آزادی می‌باشند که حرکت تبدیلی ابر سازه و حرکات تبدیلی و چرخشی فونداسیون‌ها می‌باشند. معادلات حرکت متاظر سپس ایجاد شده و اثرات کوبش و بازدارنده‌ها تجزیه تحلیل می‌شود. گفته می‌شود که کوبش بر حرکت کلی پل تأثیر دارد. پی برده شده است که کوبش موجب افزایش یا کاهش حرکات نسبی بین واحدهای مجاور بر طبق شرایط معین می‌شود. ماکزیمم جابه جایی نسبی بین تیرچه و مرز رخ می‌دهد. باز دارنده‌ها موجب کاهش جا به جایی نسبی شده و احتمال شکست تکیه گاه را کاهش می‌دهند(رفتارهای دینامیک و پویای پل‌ها).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: DYNAMIC BEHAVIORS OF BRIDGES UNDER SEISMIC EXCITATIONS WITH POUNDING BETWEEN ADJACENT GIRDERS

Abstract

An idealized mechanical system is proposed to examine the response behaviors of the bridge system consisting of several simple spans. The system is modeled as the multiple oscillators, and individual oscillating units are composed of 3 degree-of-freedom system, which are translational motion of superstructure, and translational and rotational motions of foundations. The corresponding equations of motion are then derived and the effects of pounding and restrainers are analyzed. The pounding is found to affect the global motion of the bridge. It is found that the pounding may increase or decrease the relative motions between adjacent units according to the given conditions. The maximum relative displacements occur between the abutment and nearby girder. The restrainers are found to reduce the relative displacements efficiently lowering the probability of span failures.

 

    دیدگاهتان را بنویسید