تربیت گذشته نگرانه، روابط خواهر و برادر و عزت نفس

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19

تعداد کلمات : 7500

مجله : Journal of Child and Family Studies

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 مارس 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1172 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تربیت گذشته نگرانه، روابط خواهر و برادر و عزت نفس

چکیده

 والدگری یا تربیت هنگامی اتفاق می افتد که کودکان مراقبت از اعضای خانواده را که به طور معمول از ظرفیت و مرحله رشد آنها فراتر است بر عهده می‌گیرند. نقش‌ها و مسئولیت‌های والدگری یا تربیتی اغلب با نتایج مضر از جمله عدم استفاده از فرصت‌ها، فعالیت‌ها و پشتیبانی مناسب کودکان برای کودکان مرتبط است. با این حال، در برخی شرایط، مانند مراقبت از یک خواهر و برادر در مقابل مراقبت از پدر و مادر، والدگری می‌تواند احساس خودکارآمدی، صلاحیت و سایر نتایج مثبت را ایجاد کند. هدف اصلی مطالعه حاضر کشف مزایای احتمالی تجویز بود. مطالعه حاضر با استفاده از جمعیت بین المللی کم مطالعه، مزایای تربیت در زمینه رابطه خواهر و برادر را آزمایش کرد(روابط خواهروبرادر و عزت نفس). دو سؤال تحقیق وجود دارد: تا چه حد مزایای والدگری مثبت با عزت نفس در میان نمونه‌ای از اواخر دوره نوجوانان لهستانی احساس می‌شود؟ و کیفیت رابطه خواهر و برادر تا چه اندازه در ارتباط بین مزایای درک شده از والدگری و عزت نفس واسطه است؟ نتایج حاصل از نمونه فعلی نشان داد که کیفیت روابط خواهر و برادر تا حدی با رابطه والدگری و عزت نفس واسطه است. یافته‌ها بر اهمیت ارزیابی کیفیت روابط خواهر و برادر هنگام ارائه یک فرد یا خانواده برای خدمات بالینی مربوط به اختلاف و اختلال در عملکرد گذشته و فعلی تأکید می‌کند. تحقیقات آینده ممکن است عوامل دیگری را در رابطه با خواهر و برادر مانند شخصیت در نظر بگیرند که می‌تواند به نتایج مثبت حاصل از والدگری مرتبط باشد(روابط خواهروبرادر و عزت نفس).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: We are in this Together: Retrospective Parentification, Sibling Relationships, and Self-Esteem

Abstract

 Parentification occurs when children provide caregiving for family members that typically exceeds their capacity and developmental stage. Parentification roles and responsibilities are often linked with deleterious outcomes, including robbing children of age-appropriate opportunities, activities, and support. However, in some circumstances, such as caring for a sibling vs. caring for a parent, parentification may engender feelings of self-efficacy, competence, and other positive outcomes. The primary objective of the current study was to explore the possible benefits of parentification. Using an understudied, international population, the current study tested the benefits of parentification in the context of the sibling relationship. Two research questions guided the study: to what extent are perceived benefits of parentification positively associated with self-esteem among a sample of Polish late adolescents? And to what extent does the quality of the sibling relationship mediate the association between perceived benefits of parentification and self-esteem? Results from the current sample showed the quality of sibling relationships partially mediated the relation between parentification and self-esteem. The findings underline the importance of assessing the quality of sibling relationships when an individual or family presenting for clinical services related to past and current family discord and dysfunction. Future research might consider other factors in the sibling relationship, such as personality, that could relate to positive outcomes from parentification.