روش‌های شناخت و تقویت هوش هیجانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 28

تعداد کلمات : 4000

مجله : Cornell University ILR School DigitalCommons@ILR

انتشار : 2010

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
10 سپتامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1137 بازدید
71,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:روش‌های شناخت و تقویت هوش هیجانی

 چکیده

هوش هیجانی، توان، قابلیت، مهارت یا توانایی خود در تشخیص، سنجش و مدیریت احساسات خود، دیگران و گروه‌ها می‌باشد. این نظریه در ادبیات تأیید شده است و در بسیاری از زمینه‌ها کاربردهای موفقی داشته است. ضریب هوشی یا IQ، نمره‌ای است که از یکی از چندین تست استاندارد شده مختلف برای سنجش هوش به دست می‌آید. از آن برای ارزیابی استعدادهای درخشان و گاهی اوقات در جذب نیروها استفاده شده است. بسیاری استدلال کرده‌اند که ضریب هوشی یا هوش معمولی بسیار محدود است: برخی از افراد از لحاظ تحصیلی درخشان هستند اما از نظر اجتماعی و بین فردی ناتوان هستند. و ما می دانیم که موفقیت به طور خودکار به دنبال افرادی که دارای درجه هوشی بالا هستند، نمی‌آید. حوزه‌های وسیع‌تری از هوش ما را قادر می‌سازد یا تعیین می‌کند که چقدر موفق هستیم. این به عزم و اراده و دید کمک می‌کند. اما هوش هیجانی، که اغلب به عنوان ضریب هوش هیجانی یا EQ اندازه گیری می‌شود، بیشتر و بیشتر با نتایج مهم مربوط به کار مانند عملکرد فردی، بهره وری سازمانی و افراد در حال رشد مرتبط است، زیرا اصول آن روش جدیدی برای درک و ارزیابی رفتارها ارائه می‌دهد.، شیوه‌های مدیریت، نگرش‌ها، مهارت‌های بین فردی و پتانسیل افراد. این امر در برنامه ریزی منابع انسانی، پروفایل شغلی، مصاحبه استخدامی و انتخاب، یادگیری و توسعه، و ارتباط با مشتری و خدمات مشتری، و سایر موارد، به طور فزاینده‌ای مورد توجه است(روش‌های شناخت و تقویت هوش هیجانی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Understanding and Developing Emotional Intelligence

Abstract

 Emotional intelligence describes an ability, capacity, skill, or self-perceived ability to identify, assess, and manage the emotions of one's self, of others, and of groups. The theory is enjoying considerable support in the literature and has had successful applications in many domains. The intelligence quotient, or IQ, is a score derived from one of several different standardized tests to measure intelligence. It has been used to assess giftedness, and sometimes underpin recruitment. Many have argued that IQ, or conventional intelligence, is too narrow: some people are academically brilliant yet socially and interpersonally inept. And we know that success does not automatically follow those who possess a high IQ rating. Wider areas of intelligence enable or dictate how successful we are. Toughness, determination, and vision help. But emotional intelligence, often measured as an emotional intelligence quotient, or EQ, is more and more relevant to important work-related outcomes such as individual performance, organizational productivity, and developing people because its principles provide a new way to understand and assess the behaviors, management styles, attitudes, interpersonal skills, and potential of people. It is an increasingly important consideration in human resource planning, job profiling, recruitment interviewing and selection, learning and development, and client relations and customer service, among others.