TOSI: یک روش ارزیابی اثر شبکه اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی زمینه‌ای

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 5500

مجله : Neurocomputing

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 مارس 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1523 بازدید
21,300 تومان

عنوان فارسی مقاله:TOSI: یک روش ارزیابی اثر شبکه اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی زمینه‌ای

 چکیده  

 شبکه‌های اجتماعی آنلاین (OSN) به عنوان ابزاری برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده شده است. برای مثال، بستر شبکه اجتماعی در سیستم اشتغال، تجارت الکترونیک و سیستم CRM برای بهبود کیفیت توصیه‌ها با کمک شبکه‌های اجتماعی استفاده شده است. با این حال، روش‌های ارزیابی اثر اجتماعی موجود به طور کامل شرایط اجتماعی را در نظر می‌گیرد یعنی روابط اجتماعی و اعتماد اجتماعی بین شرکت کننده‌ها و سلایق شرکت کننده‌ها را در نظر نمی‌گیرد که همگی اثر معنی داری بر روی ارزیابی اثر در OSN دارد. از اینر وی، این روش‌های موجود قادر به ارائه نتایج ارزیابی اثر اجتماعی صحیح نمی‌باشند. در این مقاله، یک روش ارزیابی اثر اجتماعی اعتماد محور موسوم به TOSI با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی پیشنهاد می‌شود. ازمایشاتی بر روی دو مجموعه شبکه اجتماعی انجام شد یعنی اپینیون و dblp. نتایج آزمایشی نشان می‌دهد که روش TOSI عملکرد بهتری بر روی روش پیشرفته SOCAP از حیث اثر بخشی، کارایی و استواری دارد(روش ارزیابی اثر شبکه اجتماعی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: TOSI: A Trust-Oriented Social Influence Evaluation Method in Contextual Social Networks

Abstract

Online Social Networks (OSNs) have been used as the means for a variety of applications. For example, social networking platform has been used in employment system, e-Commerce and CRM system to improve the quality of recommendations with the assistance of social networks. In these applications, social influence acts as a significant role, affecting people’s decision-making. However, the existing social influence evaluation methods do not fully consider the social contexts, i.e., the social relationships and the social trust between participants, and the preferences of participants, which have significant impact on social influence evaluation in OSNs. Thus, these existing methods cannot deliver accurate social influence evaluation results. In our paper, we propose a Trust-Oriented Social Influence evaluation method, called TOSI, with taking the social contexts into account. We conduct experiments onto two real social network datasets, i.e., Epinions and DBLP. The experimental results illustrate that our TOSI method greatly outperforms the state-of-the-art method SoCap in terms of effectiveness, efficiency and robustness.
    دیدگاهتان را بنویسید