سامانه خبره فازی ژنتیکی به منظور دسته بندی اتوماتیک سوال

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 28

تعداد کلمات : 7500

مجله : Expert Systems with Applications

انتشار : 2012

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
4 ژوئن 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1504 بازدید
25,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی سامانه ی خبره فازی ژنتیکی به منظور دسته بندی   اتوماتیک سوال در یک محیط یادگیری و آموزشی رقابتی و متضاد

 چکیده

سیستم های تدریس هوشمند ابزاری کارآمد برای تطبیق خودکار فرآیند یادگیری با پیشرفت و نیازهای دانشجویان هستند. یکی از اقتباسهای ممکن، استفاده از سیستم توالی سؤالی تطبیقی ​​است که با دشواری سؤالات در سطح دانشجو مطابقت دارد. در این زمینه ، طبقه بندی صحیح سؤالاتی که برای دانشجویان ارائه می شود ، با توجه به سطح دشواری آنها ، مهم است. بسیاری از سیستم ها برای تخمین دشواری سؤالات ایجاد شده اند. با این وجود تنوع در محیط های برنامه کاربردی راه حل های موجود را مستقیماً در سایر برنامه ها دشوار می کند. بنابراین یک راه حل خاص به منظور تعیین سطح دشواری سؤالات باز به روش اتوماتیک و عینی طراحی شده است. این راه حل می تواند برای فعالیت هایی با ویژگی های زمانی و در حال اجرا ویژه اعمال شود ، زیرا مسابقات ایجاد شده از طریق QUESTOURnament ، ابزاری است که در پلت فرم elearning Moodle ادغام شده است. راه حل پیشنهادی یک سیستم متخصص فازی است که برای مشخص کردن هر سطح دشواری از یک الگوریتم ژنتیک استفاده می کند. از خروجی الگوریتم ، قوانین فازی را که برای طبقه بندی سوالات استفاده می شود ، تعریف می کند. اطلاعاتی که از یک فعالیت رقابتی در یک دوره مهندسی ارتباطات از راه دور ثبت شده اند ، به منظور اعتبارسنجی سیستم در برابر گروهی از متخصصان استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که سیستم با موفقیت انجام می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که سیستم قادر است کار طبقه بندی سؤالات را در یک محیط یادگیری رقابتی انجام دهد(سامانه خبره فازی ژنتیکی). 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: A genetic fuzzy expert system for automatic question classification in a competitive learning environment

Abstract

Intelligent tutoring systems are efficient tools to automatically adapt the learning process to the student’s progress and needs. One of the possible adaptations is to apply an adaptive question sequencing system, which matches the difficulty of the questions to the student’s knowledge level. In this context, it is important to correctly classify the questions to be presented to students according to their difficulty level. Many systems have been developed for estimating the difficulty of questions. However the variety in the application environments makes difficult to apply the existing solutions directly to other applications. Therefore, a specific solution has been designed in order to determine the difficulty level of open questions in an automatic and objective way. This solution can be applied to activities with special temporal and running features, as the contests developed through QUESTOURnament, which is a tool integrated into the elearning platform Moodle. The proposed solution is a fuzzy expert system that uses a genetic algorithm in order to characterize each difficulty level. From the output of the algorithm, it defines the fuzzy rules that are used to classify the questions. Data registered from a competitive activity in a Telecommunications Engineering course have been used in order to validate the system against a group of experts. Results show that the system performs successfully. Therefore, it can be concluded that the system is able to do the questions classification labour in a competitive learning environment.

 

    دیدگاهتان را بنویسید