رابطه بین سبک تربیتی و دستاورد تحصیلی در نوجوانان ایرانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 9

تعداد کلمات : 2400

مجله : Asian Social Science

انتشار : 2012

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
21 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1527 بازدید
15,000 تومان

 عنوان فارسی مقاله:رابطه بین سبک تربیتی و دستاورد تحصیلی در میان نوجوانان ایرانی در سیرجان

 چکیده

 هدف این مطالعه تعیین رابطه بین سبک‌های تربیتی و دستاورد تحصیلی در میان نوجوانان ایرانی است. شرکت کننده‌ها شامل ۳۸۲ دانش آموز دبیرستانی (۲۵۱ دختر و ۱۳۱ پسر) با سن ۱۵ تا ۱۸ سال بودند که از دبیرستان‌های ایرانی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای اندازه گیری سبک تربیتی، مقیاس سبک تربیتی بامریند (۱۹۹۱) بود. نتایج نشان داد که سبک تربیتی مقتدرانه یا آمرانه همبستگی مثبت و معنی داری با پیشرفت تحصیلی دارد. نتایج مطالعه هم چنین نشان داد که رابطه معنی داری بین سبک تربیتی مستبدانه و پیشرفت تحصیلی وجود ندارد. نتایج این مطالعه بیانگر آن است که پیشرفت تحصیلی در میان نوجوانان از طریق سبک تربیتی مثبت بهبود می‌یابد. از این روی توصیه می‌شود که والدین به مهارت‌ها و دانش‌های متناسب با نیازها و رشد بچه‌های خود مجهز شوند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Relationship between Parenting Style and Academic Achievement among Iranian Adolescents in Sirjan

 
    دیدگاهتان را بنویسید