سرمایه گذاری دارایی‌های نامشهود و عملکرد شرکت: شواهدی از بنگاه‌

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 28

تعداد کلمات : 12000

مجله : Journal of Business Economics and Management

انتشار : 2020

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
12 آوریل 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1269 بازدید
30,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:سرمایه گذاری دارایی‌های نامشهود و عملکرد شرکت: شواهدی از بنگاه‌های کوچک و متوسط در کره

 چکیده

 اگرچه بسیاری از مطالعات به بررسی رابطه‌ی بین سرمایه گذاری در دارایی‌های نامشهود و عملکرد در بنگاه‌های بزرگ پرداخته‌اند، با این حال تحقیقات فعلی به مطالعه‌ی سرمایه گذاری‌های نامشهود در بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) نپرداخته‌اند. این مطالعه، به بررسی بنگاه‌های کوچک و متوسطی می‌پردازد که در آن سرمایه گذاری‌های نامشهود معمولاً خفیف و ضعیف است زیرا آن‌ها سرمایه گذاری‌های نامشهود را به صورت غیر مقرون به صرفه در نظر گرفته و بر سرمایه گذاری‌ها در سرمایه گذاری‌های نامشهود متمرکز هستند. هدف این مقاله، غنی‌تر کردن منابع فعلی است و پیشنهاد می‌کند که سرمایه گذاری در دارایی‌های نامشهود (سرمایه‌ی انسانی، تبلیغات، تحقیق و توسعه) برای بنگاه‌های کوچک و متوسط با عملکرد برتر شرکت ضروری است. داده‌های واقعی جمع آوری شده از ۱۷۳ بنگاه کوچک و متوسط در کره با استفاده از روش رگرسیون سلسله مراتبی جمع اوری شدند. نتایج نشان می‌دهد که همه‌ی سه منبع نامشهود، اثر مثبت روی سود آوری و ارزش شرکت دارند. جالب این که، این تحقیق نشان داد سرمایه گذاری در تبلیغات دارای بیشترین اثر روی سود اوری و ارزش شرکت است. این مطالعه، برای بنگاه‌های کوچک و متوسط در دست یابی به سود اوری و ارزش، اهمیت دارد. نتایج این مطالعه نشان داد که سرمایه گذاری نامشهود، هدر رفت پول برای بنگاه‌های SME نیست و این که مدیران کسب و کار می‌توانند به طور استراتژیک از این منابع کلیدی (سرمایه‌ی انسانی، تبلیغات، تحقیق و توسعه) و سرمایه گذاری در دارایی‌های نامشهود برای رسیدن به اهداف مدیریتی استفاده کنند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: INTANGIBLE ASSETS INVESTMENT AND FIRMS’ PERFORMANCE: EVIDENCE FROM SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES IN KOREA

Abstract

While many studies have examined the relationship between investment in intangibles assets and performance in large corporations, current research is lacking in regard to intangible investments in small and medium enterprises (SMEs). This study looks at SMEs in which intangible investments would usually be minor because they tend to consider intangible investment as an inefficient cost and concentrate on investments in tangible assets. This paper aims to contribute to the current literature and suggests that investment in the intangible assets of (human capital, advertising, R&D) is essential for SMEs pursuing superior firm performance. Actual data collected from 173 SMEs in Korea were analyzed employing hierarchical regression methodology. Results indicate that all three intangible resources have a positive effect on a firm’s profitability and value. Interestingly, this research finds that investment in advertising has the most influential impact on a firm’s profitability and value. This study has implications for SMEs in achieving their profitability and value. The results in this study highlight that intangible investment is not a waste of money for SMEs, and that business managers could strategically utilize these three key contributors (human capital, advertising, R&D) and adopt investment in intangible assets to accomplish their managerial goals.

    دیدگاهتان را بنویسید