رفتار بی تحرکی در مدرسه، فعالیت فیزیکی و پیامد های مرتبط با سلامت در میان کودکان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 15

تعداد کلمات : 5500

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
2 مارس 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1135 بازدید
28,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رفتار  بی تحرکی در مدرسه، فعالیت فیزیکی و پیامدهای مرتبط با سلامت در میان کودکان هیسپانیک در ایالات متحده: مطالعه مقطعی

چکیده

 هدف اصلی این مطالعه بررسی روابط بین رفتار کم تحرکی مدرسه محور، فعالیت بدنی و نتایج مربوط به سلامتی، از جمله تناسب قلب و تنفس، وضعیت وزن و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی (HRQOL) در میان کودکان هیسپانیک بود. شرکت کنندگان ۳۷۴ کودک (۱۹۲ پسر، ۱۸۲ دختر؛ میانگین سنی:۹٫۶۴ سال) بودند که از چهار مدرسه ابتدایی از کلاس ۳ تا کلاس ۵ انتخاب شده بودند. رفتار کم تحرک و فعالیتهای بدنی (فعالیت بدنی سبک [LPA] و فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید (MVPA)) در دوران مدرسه توسط شتاب سنجها اندازه گیری شد. تناسب قلبی تنفسی و وضعیت وزن با استفاده از FITNESSGRAM® اندازه گیری شد، در حالی که HRQOL با استفاده از نسخه اسپانیایی PedsQL 4.0TM، یک پرسشنامه معتبر اندازه گیری شد. رفتار کم تحرک با تناسب قلب و تنفس و HRQOL ارتباط منفی داشت اما با وضعیت وزن ارتباط مثبت داشت. MVPA با تناسب قلب و تنفس و HRQOL ارتباط مثبت داشت، اما با وضعیت وزن و رفتار کم تحرک ارتباط منفی داشت. رگرسیون‌های متعدد نشان داد که رفتار کم تحرک به طور قابل توجهی تناسب قلبی تنفسی و وضعیت وزن را پیش بینی می‌کند، در حالی که MVPA به طور قابل توجهی HRQOL را پیش بینی می‌کند. با توجه به اولویت فعلی بهداشت عمومی با هدف کاهش ناسازگاری بهداشتی در جمعیت اقلیت‌ها، یافته‌های این مطالعه بینش‌های مهمی را ارائه می‌دهد. مربیان، ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی یا سایر متخصصانی که با کودکان هیسپانیک کار می‌کنند، تشویق می‌شوند تا بر کاهش رفتار کم تحرک و ارتقا فعالیت بدنی برای بهبود نتایج مرتبط با سلامتی خود تمرکز کنند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: School-Based Sedentary Behavior, Physical Activity, and Health-Related Outcomes among Hispanic Children in the United States: A Cross-Sectional Study

Abstract

 The main purpose of this study was to examine the relationships between school-based sedentary behavior, physical activity, and health-related outcomes, including cardiorespiratory fitness, weight status, and health-related quality of life (HRQOL) among Hispanic children. The participants were 374 children (192 boys, 182 girls; Mage = 9.64) recruited from four elementary schools from 3rd grade through to 5th grade. Sedentary behavior and physical activity behaviors (light physical activity [LPA] and moderate-to-vigorous physical activity (MVPA)) during school were measured by accelerometers. Cardiorespiratory fitness and weight status were measured using the FITNESSGRAM®, while HRQOL was measured using the PedsQL 4.0TM Spanish version, a validated questionnaire. Sedentary behavior was negatively correlated with cardiorespiratory fitness and HRQOL but positively associated with weight status. MVPA was positively correlated with cardiorespiratory fitness and HRQOL, but negatively associated with weight status and sedentary behavior. Multiple regressions demonstrated that sedentary behavior significantly predicted cardiorespiratory fitness and weight status, whereas MVPA significantly predicted HRQOL. With the current public health priority aiming to reduce health disparities in minority populations, the findings of this study provide important insights. Educators, health care providers, or other professionals working with Hispanic children are encouraged to focus on reducing sedentary behavior and promoting physical activity to improve their health-related outcomes.