سواد مالی و پایداری اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط خرده فروشی زیمبابوه

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 15

تعداد کلمات : 4500

مجله : IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM)

انتشار : 2020

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
30 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1335 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:سواد مالی و پایداری اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط خرده فروشی روستایی در زیمبابوه: شواهدی از استان مانیالاند

 چکیده

این مطالعه به معرفی و بررسی عدم وجود سواد مالی که اثر منفی روی پایداری اقتصادی SME های خرده فروشی روستایی در زیمبابوه دارد می‌پردازد. علیرغم توجه و توجه قابل توجه نقش ای که از شرکتهای کوچک و متوسط ​​برای کاهش فقر و رشد کلی اقتصادهای توسعه یافته و همچنین در حال توسعه استفاده می‌شود، زیمبابوه هنوز هم تعداد نگران کننده‌ای از شرکتهای کوچک و متوسط ​​ثبت نشده را دارد، بیش از ۸۰٪ کل SME ها، که ناقص هستند. بدون سوابق مالی در این مطالعه سعی شده است تا رابطه بین سواد مالی (به عنوان ابعاد رفتارهای مالی، دانش مالی و نگرش مالی) به عنوان متغیر مستقل و پایداری اقتصادی ارزیابی شود، همانطور که از سودآوری به عنوان متغیر وابسته نشان داده شده است. این مطالعه با استفاده از داده‌های کمی و کیفی که از طریق پرسشنامه از ۱۰۰ شرکت خرده فروشی خردمندانه روستایی در استان مانیکالاند انتخاب شده است، نشان داد که بین دانش مالی صاحبان SME یا مدیران و موفقیت در فعالیتهای تجاری آنها رابطه‌ای وجود ندارد(سواد مالی و پایداری اقتصادی بنگاه‌ها). با این حال، این مطالعه وجود رابطه بین نگرش مالی و رفتارهای مالی و سودآوری تجارت را نشان داد. این مطالعه نتیجه گرفت که سواد مالی که از طریق نگرش و رفتارهای مالی ارزیابی می‌شود، در تأثیرگذاری بر کیفیت تصمیمات تجاری سهم بسزایی دارد و می‌تواند در پایداری اقتصادی خرده ریز خرده فروشی‌های روستایی در زیمبابوه نقش داشته باشد. این مطالعه آژانسهای سیاست گذاری را در تلاش خود برای ارتقاء مشاغل پایدار و متوسط ​​برای تمرکز بر تقویت سواد مالی خرد و متوسط ​​روستایی آگاه می‌سازد، زیرا آنها به طور چشمگیری در دستیابی به اهداف سیاسی پیرامون ایجاد اشتغال، ریشه کن کردن فقر و رشد اقتصادی نقش دارند. دامنه مطالعه با این حال محدود به خرده فروشی‌های کوچک و متوسط ​​روستایی بود، از این رو، گسترش دامنه جغرافیایی برای درج SME در مجموعه‌های شهری، بینش این رابطه را ارتقا می‌بخشد، و علاوه بر این، تلاش‌های سیاستگذاری برای ارتقاء بنگاههای اقتصادی و اقتصادی پایدار در زیمبابوه را توسعه می‌دهد(سواد مالی و پایداری اقتصادی بنگاه‌ها).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Financial Literacy and Economic Sustainability of Rural Retail SMEs in Zimbabwe: Evidence from Manicaland Province

Abstract

The study introduced the rampant lack of financial literacy betraying economic sustainability of rural retail SMEs in Zimbabwe. Notwithstanding the notable attention and recognition of the role played by SMEs towards poverty alleviation and the overall growth of both developed as well as developing economies, Zimbabwe still records a worrying number of unregistered SMEs, in excess of 80% of total SMEs, who maintain incomplete to no financial records. The study sought to assess the association between financial literacy (as represented by its dimensions of financial behaviour, financial knowledge and financial attitude), as the independent variable, and economic sustainability, as represented by profitability as the dependent variable. Making use of both quantitative and qualitative data collected through questionnaires from 100 purposively selected rural retail SMEs in Manicaland Province, the study established that there is no relationship between financial knowledge of SME owners or managers and success of their business endeavours. However, the study established the existence of a relationship between financial attitude and financial behaviour and business profitability. The study concluded that financial literacy as assessed through financial attitude and financial behaviour has a significant contribution towards influencing the quality of business decisions and can contribute towards economic sustainability of rural retail SMEs in Zimbabwe. The study will inform policy making agencies in their endeavour to promote sustainable SMEs to focus on enhancement of financial literacy of rural SMEs as they significantly contribute towards achievement of policy objectives around employment creation, poverty eradication and economic growth. The scope of the study was however limited to rural retail SMEs, hence, widening the geographical scope to include SMEs in urban setups will enhance insight into this relationship, and furtherance of policy endeavours of promoting economically sustainable SMEs in Zimbabwe.

    دیدگاهتان را بنویسید