عنوان فارسی مقاله:تعدیل سیاست های سازمانی روی رابطه بین استراتژی های رقابتی و عملکرد هتل های چند ستاره ای در شهر یوسین گیشو کنیا
چکیده
صنعت هتلداری در کنیا در چند سال گذشته تغییرات و رشد زیادی را تجربه کرده است که بر وضعیت رقابت تأثیر گذاشته است. این تقاضا ها برای تدوین و اجرای استراتژی ها با فشار رقابتی همراه است. هدف از این مطالعه ایجاد اثر تعدیل کننده سیاستهای سازمانی بر رابطه بین استراتژیهای رقابتی و عملکرد عملیاتی هتلهای دارای رتبه ستاره در شهرستان یاسین گیشو بود. این مطالعه از نظریه نمای مبتنی بر منابع ، مدل پنج نیروی پورتر و نظریه ایگور آنسوف استفاده کرد. این طرح توصیفی از نوع توصیفی مقطعی با جمعیت ۲۰۴ هتلدار در هتل های دارای ۲۵ ستاره است. این مطالعه از روش نمونه گیری سرشماری استفاده شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه ها از قبل روی ۲۱ نفر از پرسنل با شاخص روایی ۰٫۹۲۴ و ضریب آلفای کرونباخ ۰٫۸۵۳ مورد آزمایش قرار گرفتند. این مطالعه از آمار توصیفی و آمار استنباطی با کمک بسته آماری نرم افزار رایانه ای علوم اجتماعی استفاده کرد. آمار توصیفی شامل میانگین ، فراوانی و انحراف معیار بود. آمار استنباطی شامل تحلیل رگرسیون و همبستگی بود. یافته ها نشان داد که با معرفی متغیر تعدیل کننده (سیاست های سازمانی) یک تغییر مثبت در ضریب همبستگی از ۰٫۵۴۸ = R به ۰٫۶۶۱ = R ایجاد می کند. مربع R نیز از R2 = 0.301 به R2 = 0.437 تغییر مثبت می دهد. مربع R تنظیم شده نیز از R2 = 0.289 به R2 = 0.428 تغییر مثبت می دهد. بنابراین مطالعه به این نتیجه رسید که تأثیر آماری قابل توجهی از رهبری هزینه وجود دارد. تمایز محصول ؛ و توسعه بازار ؛ در مورد عملکرد عملیاتی هتلهای دارای رتبه ستاره در شهرستان یاسین گیشو. این مطالعه توصیه می کند که رهبری هزینه را ترکیب کند. تمایز محصول ؛ و توسعه بازار ؛ در برنامه های استراتژیک کوتاه مدت و بلند مدت برای هتل ها(سیاست های سازمانی روی رابطه).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.