تعدیل سیاست های سازمانی روی رابطه بین استراتژی های رقابتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19

تعداد کلمات : 8900

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
7 نوامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1126 بازدید
23,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تعدیل سیاست های سازمانی روی رابطه  بین  استراتژی های رقابتی و  عملکرد هتل های چند ستاره  ای در  شهر یوسین گیشو کنیا

 چکیده

  صنعت هتلداری در کنیا در چند سال گذشته تغییرات و رشد زیادی را تجربه کرده است که بر وضعیت رقابت تأثیر گذاشته است. این تقاضا ها برای تدوین و اجرای استراتژی ها با فشار رقابتی همراه است. هدف از این مطالعه ایجاد اثر تعدیل کننده سیاستهای سازمانی بر رابطه بین استراتژیهای رقابتی و عملکرد عملیاتی هتلهای دارای رتبه ستاره در شهرستان یاسین گیشو بود. این مطالعه از نظریه نمای مبتنی بر منابع ، مدل پنج نیروی پورتر و نظریه ایگور آنسوف استفاده کرد. این طرح توصیفی از نوع توصیفی مقطعی با جمعیت ۲۰۴ هتلدار در هتل های دارای ۲۵ ستاره است. این مطالعه از روش نمونه گیری سرشماری استفاده شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه ها از قبل روی ۲۱ نفر از پرسنل با شاخص روایی ۰٫۹۲۴ و ضریب آلفای کرونباخ ۰٫۸۵۳ مورد آزمایش قرار گرفتند. این مطالعه از آمار توصیفی و آمار استنباطی با کمک بسته آماری نرم افزار رایانه ای علوم اجتماعی استفاده کرد. آمار توصیفی شامل میانگین ، فراوانی و انحراف معیار بود. آمار استنباطی شامل تحلیل رگرسیون و همبستگی بود. یافته ها نشان داد که با معرفی متغیر تعدیل کننده (سیاست های سازمانی) یک تغییر مثبت در ضریب همبستگی از ۰٫۵۴۸ = R به ۰٫۶۶۱ = R ایجاد می کند. مربع R نیز از R2 = 0.301 به R2 = 0.437 تغییر مثبت می دهد. مربع R تنظیم شده نیز از R2 = 0.289 به R2 = 0.428 تغییر مثبت می دهد. بنابراین مطالعه به این نتیجه رسید که تأثیر آماری قابل توجهی از رهبری هزینه وجود دارد. تمایز محصول ؛ و توسعه بازار ؛ در مورد عملکرد عملیاتی هتلهای دارای رتبه ستاره در شهرستان یاسین گیشو. این مطالعه توصیه می کند که رهبری هزینه را ترکیب کند. تمایز محصول ؛ و توسعه بازار ؛ در برنامه های استراتژیک کوتاه مدت و بلند مدت برای هتل ها(سیاست های سازمانی روی رابطه).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Moderation of Organizational Policies on the Relationship between Competitive Strategies and Operational Performance of Star Rated Hotels in Uasin Gishu County, Kenya

  Abstract

 The hotel industry in Kenya has in the past few years experienced a lot of changes and growth which have affected the state of competition. These demands for formulation and implementation of strategies would cope with competitive pressure. The purpose of this study was to establish the moderating effect of organizational policies on the relationship between competitive strategies and operational performance of Star rated Hotels in Uasin Gishu County. The study adopted the Resource Based View Theory, Porter’s Five Forces Model, and Igor Ansoff’s Theory. It employed descriptive cross-sectional survey design with a target population of 204 hoteliers in 25 star rated hotels. The study applied a census sampling. Questionnaires were used to collect data. Questionnaires were pre-tested on a pilot of 21 staff with a validity index of 0.924 and a reliability Cronbach’s alpha coefficient of 0.853. The study used both descriptive statistics and inferential statistics aided by Statistical Package for Social Sciences computer software. Descriptive statistics included mean, frequencies and standard deviation. Inferential statistics involved regression and correlation analysis. Findings indicated that on introduction of the moderating variable (organizational policies) creates a positive shift in the correlation coefficient from R= 0.548 to R= 0.661. The R-square also shifts positively from R2= 0.301 to R2=0.437. The adjusted R-square also shifts positively from R2= 0.289 to R2=0.428. The study therefore concluded that there was a significant statistical effect of cost leadership; product differentiation; and market development; on operational performance of the Star Rated Hotels in Uasin Gishu County. The study to recommend incorporation of cost leadership; product differentiation; and market development; in both short- and long-term strategic plans for hotels.