عوامل مؤثر بر نگرش و آگاهی مصرف کننده‌ها برای مشارکت در سیستم جمع اوری پسماندهای الکترونیک

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 9900

مجله : sustainability

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
15 فوریه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1091 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: عوامل مؤثر بر نگرش و آگاهی مصرف کننده‌ها برای مشارکت در سیستم جمع اوری پسماندهای الکترونیک: مطالعه موردی در نیجریه

چکیده

به دلیل افزایش مقدار پسماندهای الکترونیکی تولید شده در نیجریه، چالش‌هایی نظیر رفتارهای تفکیک و بازیافت مصرف کننده ظهور کرده است. درک قصد و نگرش مصرف کننده‌ها برای مشارکت در جمع اوری و تفکیک در مبدأ زباله‌های الکترونیکی، درافزایش سطح مشارکت در طرح جمع اوری پسماندهای الکترونیکی کلیدی است. تئوری رفتار برنامه ریزی شده (TPB)، یک بستری را برای شناسایی عوامل مؤثر بر قصد بازیافت فراهم می‌کند. براساس TPB، ما یک چارچوب نظری را برای مطالعه شیوه اثر گذاری عواملی نظیر نگرش، هنجار ذهنی، کنترل رفتارادراک شده و دانش محیطی بر روی قصد مشارکت در جمع اوری زباله‌های الکترونیک ارائه می‌کنیم. نتایج نشان می‌دهد که تنها عامل زیر ساخت تعدیل کننده رابطه بین دو عامل مؤثر نگرش و هنجار ذهنی و قصد است. ضرایب منفی رگرسیون برای اثرات متقابل نشان می‌دهد که معرفی زیر ساخت ها منجر به توانایی تأثیر گذاری ضعیف نگرش و هنجار ذهنی بر قصد و نگرش می‌شود. از این روی اهمیت این مطالعه درانگیزش نیات و قصد مصرف کننده برای دولت در راستای ارائه زیر ساخت های کارکردی نزدیک به جامعه سودمند است به طوری که به آسانی توسط مصرف کننده‌های خانوار قابل دسترس است(سیستم جمع اوری پسماندهای الکترونیک).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Factors Influencing Consumers’ Intentions to Participate in a Formal E-Waste Collection System: A Case Study of Onitsha, Nigeria

Abstract

Due to the increasing amount of electronic waste (e-waste) generated in Nigeria, challenges such as consumer disposal behaviors have emerged. An understanding of consumers’ intentions to participate in formal e-waste collections is key in increasing the level of participation in an e-waste collection scheme. The theory of planned behavior (TPB) creates an applicable platform for identifying the determinants of recycling intention. Based on the TPB, we develop a theoretical framework to study how influencing factors such as attitude, subjective norm, perceived behavioral control and environmental knowledge influence intentions to participate in formal e-waste collections. Additionally, we extend the research framework to examine whether the factors of infrastructure and economic incentive moderate the relationships between the influencing factors and intention. Using an empirical survey conducted in Onitsha with 384 usable questionnaire responses, we observe that attitude, subjective norm, and environmental knowledge directly influence consumers’ intentions. Statistical results also show that only the factor of infrastructure moderates the relationship between two influencing factors (attitude and subjective norm) and intention. The resulting negative coefficients of regression for the interactions indicate that the introduction of infrastructure will result in a weaker influencing ability of attitude and subjective norm on intention. Thus, the implications of this study in motivating consumers’ intentions suggest it would be beneficial for the government to provide functional and adequately managed infrastructure situated close to the community, such that it can be easily accessed by household consumers.