عنوان فارسی مقاله:شکست بازار رسانه ای نیجریه، علل، پیامدها و راه حل ها
چکیده
صنعت رسانه، به ویژه ژانر روزنامه، مسلماً در حال شکست است و دلیل آن این است که محصول اطلاعاتی با هزینه نهایی ثابت و کم هستند. به عبارت دیگر، تولید محتوای رسانهای پرهزینه است، اما بازتولید آن ارزان است و از طریق فناوریهای اطلاعاتی جدید به مصرفکنندگان منتقل میشود که خدمات اطلاعاتی را «رقابتی» و «کالا»تر کرده است. سازمان رسانه ای به دلیل ساختار، عملکرد و مقررات آن در جامعه ای که در آن فعالیت می کند به عنوان یک بازار توصیف شده است. اگرچه این مورد در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی است، اما هیچ مطالعه شناخته شده ای وجود ندارد که به ترتیب بر شکست بازار رسانه ای در زمینه آفریقا و نیجریه تمرکز کند. مفهوم این امر این است که مطالعات انجام شده در مناطق دیگر را می توان در بقیه آفریقا تعمیم داد، و ممکن است به دلیل فرهنگ، ترجیحات رسانه ای و میزان مصرف، سیاست و سایر پویایی های محلی، تصویر واقعی را نشان ندهد. در مقابل این پسزمینه است که این مطالعه بر شکست بازار رسانهای در زمینههای نیجریه تمرکز دارد. این مقاله عوامل مختلفی را که منجر به شکست بازار روزنامهها در نیجریه شده است، نشان میدهد که شامل رسانههای اجتماعی، فساد و چالشهای فیزیکی میشود. راه حل هایی نیز به منظور احیای صنعت بیمار رسانه های چاپی در نیجریه ارائه شده است. این مقاله استدلال میکند که در صورت عدم مداخله فوری، این بخش حیاتی که منابع جایگزین اطلاعات را برای اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان فراهم میکند، علاوه بر از دست دادن مشاغل، با انقراض روبرو خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.