شیوه‌های دانش خارجی و عملکرد نوآوری سطح شرکت: شواهد تجربی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 37

تعداد کلمات : 17900

مجله : Journal of Innovation & Knowledge

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
1 آگوست 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2126 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:شیوه‌های دانش خارجی و عملکرد نوآوری سطح شرکت: شواهد تجربی از آفریقای سیاه

 چکیده  

 این مقاله به بررسی اهمیت منابع دانش خارجی به عنوان عوامل تأثیر گذار بر روی نوآوری با ادغام و تلفیق استراتژی‌های منبع یابی خارجی، مهارت‌ها و قابلیت‌های داخلی شرکت و ویژگی‌های صنعت در چارچوب تحلیلی منحصر به فرد در پیش بینی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نوآورانه‌ی شرکت‌ها در کشورهای در حال توسعه، می‌پردازد. مجموعه داده‌های نوآوری و بانک جهانی برای شرکت‌های تولیدی و خرده فروشی در ۱۱ کشور در آفریقای سیاه برای ارزیابی درجه‌ی استفاده از منابع اطلاعات خارجی شرکت‌ها (مشتریان، رقبا، مشاوران، کارکنان جدید و کارگاه‌ها) در پیاده سازی محصول، فرایند، بازاریابی و نوآوری سازمانی، استفاده می‌شود. برآوردهای خاص بخش و کشور به ترتیب با روش دو دویی IV و Tobit انجام شدند. یافته‌ها نشان می‌دهد که اگرچه منابع داخلی ضروری هستند، منابع اطلاعات خارجی برای دست یابی به سطح مطلوب نوآوری، لازم می‌باشند. این یافته‌ها، منابع نوآوری باز را در شرکت‌هایی که فرایند نوآوری خود را باز کرده تأیید کرده و نشان می‌دهند که استفاده از منابع دانش خارجی قابلیت زیادی برای معرفی نوآوری‌ها دارند. این مقاله به غنی‌تر شدن منابع کمک می‌کند. این مقاله سه منبع دانش خارجی را با ارتباط بازیگران غیر مستقیم در بازار، آشکار می‌کند (مشاور، کارکنان جدید، کارگاه). مطالعه نشان می‌دهد که مجموعه دانش موجود در این سه منبع برای قابلیت‌های نوآورانه‌ی شرکت‌ها لازم هستند. دوم، نتایج نشان می‌دهد که ضرورت و اهمیت منابع خارجی دانش، مشروط بر نوع نوآوری، (محصول، فرایند، بازاریابی یا سازمانی)، متغیرهای وابسته‌ی عملیاتی سازی، پیکر بندی قاعده مند، بخشی و خاص کشور است. سوما، این مطالعه به درک شیوه‌ی توسعه‌ی مهارت توسط شرکت‌ها برای نوآوری از طریق برهمکنش دانش از هر دو بازیگران بازاری مستقیم و غیر مستقیم می‌پردازد. این مطالعه، شواهد دقیق و جدید را در مورد نقش مشاوران جدید، کارگاه‌ها و کارکنان در خصوص تمایل شرکت‌ها برای نوآوری ارائه می‌کند(عملکرد نوآوری سطح شرکت).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: External knowledge modes and firm-level innovation performance: Empirical evidence from sub-Saharan Africa

Abstract

This paper examines the significance of external knowledge sources as impacting factors on innovation by incorporating a variety of external sourcing strategies, the firm’s internal competencies and the industry attributes, into a unique analytical framework in predicting the innovative capabilities of firms in developing countries. The World Bank Enterprise and Innovation follow-up dataset for manufacturing, service and retail firms in 11 countries in sub-Saharan Africa is utilised to assess the degree to which firms utilize external sources of information (customers, competitors, consultants, new employees and workshops) in the implementation of product, process, marketing and organizational innovation. Sectoral and country-specific estimations are performed with IV binary treatment and Tobit models, respectively. The findings demonstrate that, although internal sources are essential, external sources of information are also necessary to attain the desired level of innovativeness. These findings confirm the open innovation literature in that firms that open their innovation process and utilise distinct knowledge sources have a superior capability to introduce innovations. The paper provides significant contributions to the literature. The paper uncovers three sources of external knowledge linking indirect players in the market that are not common in the literature (consultant, new employees and workshop). The study shows that the baggage of knowledge inherent in these three sources is indeed essential to the innovative capabilities of the firms. Second, the results also reveal that the essentiality of external sources of knowledge differs conditional on the type of innovation considered (product, process, marketing or organisational), dependent variable operationalisation, sectoral, methodical configurations, and country specifics. Third, the study contributes to the understanding of how firms in emerging economies develop competencies for innovativeness through the interplay of knowledge from both direct and indirect market players. The findings offer essential insights on how management could invest in the distinct, useful and preferred external sources to best foster a compelling introduction of any innovation. The study further provides robust and novel evidence of the role of new consultants, employees and workshops on firms’ propensity to innovate.
دیدگاهتان را بنویسید