عنوان فارسی مقاله:ارزیابی شیوه های مدیریتی در میان کارکنان آموزشی و غیر آموزشی موسسه ی آکادمیک مدیریت شده توسط تعاونی در فیلیپین: مطالعه ی موردی لیسوم دسبو
چکیده
هدف این مطالعه تعیین میزان پیاده سازی کارکردهای مدیریتی در لیسوم دسبو به منظور توصیهی طرح پیشنهادی برای بهبود مدیریت مدرسه است. به طور اخص، این مطالعه از پرسنل آموزشی و غیر آموزشی و غیر آموزشی خواست تا میزان مشارکت خود را در پیاده سازی و اجرای کارکردهای مدیریتی نظیر سازمان دهی، برنامه ریزی، رهبری و کنترل ارزیابی کرده و تفاوتهای معنی دار در ارزیابیها را با کارکنان آموزشی و غیر آموزشی در خصوص میزان پیاده سازی کارکردهای مدیریتی استفاده میکند. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است که در این مطالعه از پرسشنامه محقق ساخته به عنوان ابزار اصلی جمع آوری دادهها استفاده شده و با مصاحبههای بدون ساختار به منظور بررسی پاسخهای ۲۶ نفر از پاسخ دهندگان کل این مطالعه که شامل ۲۰ نفر از تدریس و ۶ نفر غیر آموزشی بود، تکمیل شده است.. یک هیئت متخصص اعتبار و روایی ابزارها را تعیین کرد. ارزیابیهای انجام شده توسط پرسنل تدریس و غیرآموزشی در مورد میزان تجلی اجرای وظایف مدیریتی در لیسه دی سبو نشان داد که از نظر برنامه ریزی و عملکردهای سازماندهی، این هر دو تا حد زیادی توسط تدریس تجلی یافتهاند کارکنان و به میزان بسیار زیادی توسط کارکنان غیر تدریس، به ترتیب. برای عملکرد سازماندهی، آن را تا حد زیادی توسط کادر آموزشی و تا حد بسیار زیادی توسط پرسنل غیر تدریس آشکار کرد. با توجه به عملکردهای پیشرو و کنترل کننده، این موارد تا حد زیادی توسط هر دو گروه از پاسخ دهندگان آشکار شد(شیوه های مدیریتی در میان کارکنان).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.