تأثیر هزینه‌های مربوط بر روی تصمیم گیری در صنعت لباس‌

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 11

تعداد کلمات : 3000

مجله : IOSR Journal of Business and Management

انتشار : 2014

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
25 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1363 بازدید
25,000 تومان

 عنوان فارسی مقاله:تأثیر هزینه‌های مربوط بر روی تصمیم گیری در صنعت لباس‌های پیش دوخته (آماده)(RMG) بنگلادش

 چکیده

 هزینه یابی مربوط، یک اصطلاح حسابداری مدیریتی است که مربوط به تمرکز بر هزینه‌های مربوط به یک تصمیم خاص می‌باشد. هزینه‌های غیر مربوط، از مسئله‌ی تصمیم گیری به این دلیل حذف می‌شوند که آن‌ها دارای اثرات برابر و مساوی روی جایگزین‌های موجود می‌باشند (دیلون و نش ۱۹۷۸). این مطالعه به مشاهده‌ی روش کمی با داده‌های اولیه و ثانویه بر اساس ماهیت تحلیل می‌پردازد. هزینه یابی مربوط اغلب در تصمیم گیری کوتاه مدت استفاده می‌شود و برخی مثال‌های خاص در این مطالعه ارائه شده‌اند. هدف این مطالعه، ارزیابی سطح ادراک از چهار زمینه ۱- ساخت و خرید ۲- حذف یا حفظ یک بخش ۳- منابع محدود ۴- سفارشات خاص، در استفاده از هزینه یابی مربوط در صنعت پوشاک آماده‌ی بنگلادش است. برای رسیدن به این هدف، ۱۰۰ شرکت به صورت شرکت‌های نمونه‌ی صنعتی انتخاب شدند. با استفاده از تجزیه‌ی واریانس، محققان پی بردند که همه‌ی چهار عامل اثر معنی داری در استفاده از هزینه یابی مربوط دارند. نتیجه‌ی این مطالعه نشان داد که تقویت مکانیسم تصمیم گیری نیازمند مزایای هزینه یابی و کاربرد آن است(صنعت لباس‌های پیش دوخته).

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: The Impact of Relevant Costing for decision-making in ReadyMade Garments (RMGs) industry of Bangladesh

Relevant costing is a management accounting term that relates to focus on only the cost relevant to a specific decision being made. Irrelevant costs are excluded from any incremental decision-making problem because they are supposed to have equal effects on all the available alternatives ( Dillon, R. D. and, J. F. Nash, 1978). This study adopts an observation of quantitative method with primary and secondary data in view of the nature of the analysis. Relevant costing is often used in short-term decision-making and a number of specific practical examples are illustrated in this study. This study has designed to make the aim of assessing the level of perceptions of four areas such as (i) making and buying; (ii) dropping or retaining a segment; (iii) constrained resources; and (iv) special orders; in using relevant costing in Ready-Made Garments (RMGs) industry of Bangladesh. To meet this aim total 100 companies as a sample from Ready-Made Garments (RMGs) industry have been randomly selected. By using variance analysis, authors have found that all four factors have significant influence in using relevant costing. Last, the result of this study suggested that the strengthening the decision-making mechanism required a strong relevant costing benefits and its proper application.

    دیدگاهتان را بنویسید