علوم بهداشت محیط در یک چارچوب تحقیق ترجمانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 32

تعداد کلمات : 7000

مجله : Environmental Health Perspectives

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
13 ژانویه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1073 بازدید
31,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:  علوم بهداشت محیط در یک چارچوب تحقیق ترجمانی: فراتر از روش‌های تحقیقات آزمایشگاهی

سابقه و هدف: دانشمندان بهداشت محیط می‌توانند تناسب با ساختار سوالاتی که در رشته آنها در الگوی غالب تحقیقات ترجمانی مطرح شده است را به چالش بکشند.

هدف: هدف ما چارچوب بندی الگوی علوم ترجمانی برای پرداختن به مراحل کشف علمی، کسب دانش، تدوین سیاست‌ها و ارزیابی به روشی مناسب برای علوم بهداشت محیط است. هدف ما این است که تفاوتهای بین علوم بهداشت محیط و پزشکی بالینی را مشخص کنیم و این اهداف را به سمت اهداف بهداشت عمومی سوق دهیم.

بحث: تحقیقات ترجمانی معمولاً از چارچوب روش‌های تحقیقات آزمایشگاهی استفاده می‌کنند که در آن علوم پایه به درمان بالینی تبدیل می‌شوند. اگرچه بسیاری از زمینه‌های مرتبط با سلامتی از اصطلاحات و زمینه‌های علوم ترجمانی استفاده کرده‌اند، تحقیقات بهداشت محیط همیشه به طور واضح در این الگو یافت نشده است. ما یک چارچوب تحقیقاتی ترجمانی را که برای دانشمندان بهداشت محیط زیست قابل استفاده است و ساختار اساسی را که در زیر الگوی اصلی روش‌های تحقیقات آزمایشگاهی تا بالین قرار دارد، توصیف می‌کنیم. ما پیشنهاد می‌کنیم که کشف علمی (T1) در تحقیقات بهداشت محیط غالباً از طریق مشاهدات اپیدمیولوژیک یا بالینی اتفاق می افتد. این کشف اغلب شامل درک پتانسیل سلامتی انسان و تأثیرات آن در معرض یک ماده شیمیایی یا مواد شیمیایی محیطی است. کاربردهای عملی این کشف از طریق درک روابط قرار گرفتن در معرض – پاسخ (T2) و شناسایی مداخلات بالقوه برای کاهش قرار گرفتن در معرض و بهبود سلامتی (T3) تکامل می‌یابد. این مراحل ترجمانی به یک همکاری بین رشته‌ای بین علوم مواجهه، زیست شناسی مواجهه، سم شناسی، اپیدمیولوژی، زیست سنجی، ارزیابی ریسک و علوم بالینی نیاز دارد. علم پیاده سازی سپس نقشی اساسی در توسعه اقدامات محیطی و بهداشت عمومی و مداخلات سیاسی (T4) بازی می‌کند. ارزیابی نتایج (T5) اغلب به شکل تحقیق پاسخگویی صورت می‌گیرد، زیرا دانشمندان بهداشت محیط برای تعیین کمیت هزینه‌ها و مزایای این مداخلات تلاش می‌کنند(علوم بهداشت محیط در یک چارچوب).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Environmental Health Sciences in a Translational Research Framework: More than Benches and Bedsides

Abstract

 BACKGROUND: Environmental health scientists may find it challenging to fit the structure of the questions addressed in their discipline into the prevailing paradigm for translational research. OBJECTIVE: We aim to frame the translational science paradigm to address the stages of scientific discovery, knowledge acquisition, policy development, and evaluation in a manner relevant to the environmental health sciences. Our intention is to characterize differences between environmental health sciences and clinical medicine, and to orient this effort towards public health goals. DISCUSSION: Translational research is usually understood to have evolved from the bench-to-bedside framework by which basic science transitions to clinical treatment. Although many health-related fields have incorporated the terminology and context of translational science, environmental health research has not always found a clear fit into this paradigm. We describe a translational research framework applicable to environmental health sciences that retains the basic structure that underlies the original bench-to-bedside paradigm. We propose that scientific discovery (T1) in environmental health research frequently occurs through epidemiological or clinical observations. This discovery often involves understanding the potential for human health effects of exposure to a given environmental chemical or chemicals. The practical applications of this discovery evolve through an understanding of exposure–response relationships (T2) and identification of potential interventions to reduce exposure and improve health (T3). These stages of translation require an interdisciplinary partnership between exposure sciences, exposure biology, toxicology, epidemiology, biostatistics, risk assessment, and clinical sciences. Implementation science then plays a crucial role in the development of environmental and public health practice and policy interventions (T4). Outcome evaluation (T5) often takes the form of accountability research, as environmental health scientists work to quantify the costs and benefits of these interventions.