جهت گیری یادگیری و تأثیر بر عملکرد سازمانی و رقابت پذیری در بنگاه‌ها

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 29

تعداد کلمات : 12000

مجله : Journal of Business Economics and Management

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
3 آوریل 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1109 بازدید
39,500 تومان

عنوان فارسی مقاله: ابعاد جهت گیری یادگیری و تأثیر آن روی عملکرد سازمانی و رقابت پذیری در بنگاه‌های کوچک و متوسط

 چکیده

 شواهدی وجود دارد که رابطه‌ی مثبت بین جهت گیری یادگیری (LO) با عملکرد سازمانی در بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادهای نوظهور نشان می‌دهد. با این حال، مطالعات کمی به بررسی نقش ابعاد جهت گیری یادگیری در متغیرهای این نتایج نظیر رقابت پذیری و عملکرد سازمانی پرداخته‌اند(عملکردسازمانی و رقابت پذیری در بنگاه‌ها). هدف این مطالعه، تحلیل اثرات مستقیم هر بعد سازه با عملکرد سازمانی و رقابت پذیری، از مطالعه‌ی مقطعی کمی در ۴۰۰ بنگاه کوچک و متوسط است. نتایج نشان می‌دهد که یک رابطه‌ی مستقیم و معنی دار بین تعهد یادگیری و افق مشترک با رقابت پذیری وجود دارد. روشن فکر بودن دارای رابطه‌ی مثبت غیر معنی دار با رقابت پذیری است. اگرچه رابطه‌ی روشن فکر بودن و تعهد یادگیری دارای اثر مثبت و معنی دار روی عملکرد سازمان است. اصلیت این مقاله در این است که رابطه‌ی LO ارتباط اندکی با بعد رقابت پذیری و عملکرد در SME دارد. شواهد موجود ممکن است در اقتصادها و کسب و کار های بزرگ متفاوت باشد(عملکردسازمانی و رقابت پذیری در بنگاه‌ها).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 Title: DIMENSIONS OF LEARNING ORIENTATION AND ITS IMPACT ON ORGANIZATIONAL PERFORMANCE AND COMPETITIVENESS IN SMES

 

Abstract

There is evidence that indicate a positive relationship of learning orientation (LO) with organizational performance in SMEs of emerging economies. However, there are only few studies that investigate how each one of the dimensions of learning orientation (LO) contributes to variables of results such as competitiveness and organizational performance. The purpose of this study is to analyze the direct effects of each dimension of the construct (LO) with organizational performance and competitiveness, from a quantitative cross-sectional study implemented in 400 SMEs of Aguascalientes city, Mexico using SEM technique. The findings reveal that there is a direct and significant relationship between commitment to learning and shared vision with competitiveness; open-mindedness turned out to have a non-significant positive relationship with competitiveness. While the relationship of open-mindedness and commitment to learning have a positive and significant influence on organizational performance, not so shared vision that has a negative and significant influence on organizational performance. The originality of this paper, is that there is limited contributions of the relationship of LO with each dimension of competitiveness, and performance in SMEs worldwide. Among the implications found it is that the existing evidence may result different in other economies and large businesses.

دیدگاهتان را بنویسید